سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف یک کپسول محتوی مواد رادیواکتیو در سواحل لبنان

یک کپسول فلزی محتوی «مواد رادیواکتیو» در ساحل جنوبی بیروت کشف شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات لبنانی اعلام کردند یک کپسول فلزی محتوی «مواد رادیواکتیو» در ساحل جنوبی بیروت، پایتخت لبنان کشف شده ولی خوشبختانه هیچ نشتی از کپسول رخ نداده است.

کمیسیون انرژی اتمی لبنان اعلام کرد منشاء این کپسول ناشناخته است و روز سه شنبه در نزدیکی یکی از سواحل منطقه "الاوزاعی" پیدا شد. این کپسول محتوی مقداری مواد رادیواکتیو است که در صنعت نفت مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما مواد رادیو اکتیو از کپسول خارج نشده است.

کمیسیون انرژی اتمی لبنان در بیانیه ای اعلام کرد این کپسول که باعث آلودگی نشده است، روز چهارشنبه با کمک ارتش لبنان به آزمایشگاه کمیسیون انرژی اتمی انتقال یافت تا بر اساس معیارهای بین المللی مورد بررسی و ذخیره سازی قرار بگیرد».

این منبع افزود این مواد در لبنان غیر مجاز و منشاء آن شناخته نشده است و «برای شهروندان خطری ندارد». طارق الخطیب، وزیر انرژی لبنان که از «دادستانی این کشور باز کردن پرونده تحقیقی را در این باره خواستار شده است»، اعلام کرد «ما در حال حاضر درباره منشاء این کپسول هیچ اطلاعاتی در دست نداریم».

وی گفت اگر این کپسول از دریا آمده باشد، باید اطمینان حاصل کنیم که کپسول های دیگری با محتوای مشابه وجود نداشته باشد». لبنان از دهه ها پیش از بحران زباله ها که در سال 2015 به اوج خود رسید، رنج می برد. در سال 2015 وقتی که پایتخت و حومه آن با کوه هایی از زباله مواجه شد، جنبش اعتراضی بی سابقه ای در این کشور شکل گرفت. بیش از 150 مرکز انباشت زباله در لبنان وجود دارد.

انتهای پیام/

کشف کپسول مواد رادیو اکتیو در ساحل بیروت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.