سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگاه آموزشی و تمرینی مدیریت بحران در استان بوشهر برگزار می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر از برگزاری کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر در اسفندماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، قاسم قائدی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این کارگاه آموزشی ویژه فرمانداران واعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌ها است که در روز‌های ۱۵ و ۱۶ اسفندماه در بوشهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارگاه آموزشی با حضور استاندار بوشهر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور برگزار می‌شود، بیان کرد: در این کارگاه ۲۵۰ نفر از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان‌های استان در قالب ۱۰ تیم ۲۵ نفره حضور دارند و در پایان اجلاس برای همه شرکت کنندگان در این کلاس آموزشی مدیریتی، گواهینامه آموزشی رسمی توسط سازمان مدیریت بحران کشور صادر می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر بیان داشت: اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر به عنوان راهبر پروژه آموزش مدیریت بحران استان بر این باور است که حفظ جان انسان‌ها در مقابله با مخاطرات طبیعی با تاکید بر ارزش‌های اسلامی و انسانی از ارزشمندترین فعالیت‌ها بوده که برای رسیدن به آن بیش از هر چیز ایجاد هماهنگی و نظارت در راستای ارتقای توان و آگاهی مدیران دستگاه‌های متولی با هدف آمادگی برای کاهش عوارض ناشی از بحران‌ها در مراحل قبل، حین و پس از بحران حائز اهمیت است.

قائدی ادامه داد: با اعتقاد به این رویکرد و استفاده از توانمندی‌های دستگاه‌های اجرایی، اداره کل مدیریت بحران استانداری بوشهر در زمینه آموزش مدیریت بحران برای همه مدیران استان بوشهر در دو مرحله، ابتدا برای مدیران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استانی و اکنون نیز برای مدیران و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانی اقدام کرده تا بتواند در مقاطع زمانی واکنش مناسب به بحران‌های ایجاد شده توسط دستگاه‌های اجرایی و افراد مختلف جامعه به بهترین نحو انجام پذیرد.

وی اضافه کرد: ترویج نحوه مقابله با اثرات مخاطرات طبیعی، انجام اقدامات فرهنگی، تبلیغی توسط دستگاه‌های متولی، ارتقای توان و آگاهی مدیران به منظور آمادگی برای کاهش عوارض ناشی از بحران‌ها در مراحل قبل، حین و پس از بحران از نتایج مورد انتظار کاربردی است که در این کارگاه به دنبال آن هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان بوشهر اظهار داشت: اصول و مبانی مدیریت بحران، افکار عمومی وارتباطات در بحران، مدیریت شریان‌های حیاتی، کاهش مدیریت ریسک، مدیریت نظم و امنیت، مدیریت درمان، مدیریت جستجو ونجات وتخلیه انبوه مجروحین، اجساد و هویت، سرفصل‌ها و محور‌های آموزشی این کارگاه است.

انتهای پیام/م

برگزاری کارگاه آموزشی و تمرینی مدیریت بحران در استان بوشهر

برچسب ها: حوادث طبیعی ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.