سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش ارزشمند ادبی اصفهان در دوره‌های مختلف تاریخی مغفول مانده است

مؤلف کتاب فروغ ادب گفت: با اینکه ادبیات اصفهان بیش از یک هزار و 300 سال قدمت دارد ولی نقش ارزشمند آن در دوره‌های مختلف تاریخی مغفول مانده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدحسین ریاحی امروز در مراسم رونمایی از کتاب فروغ ادب اظهار کرد: ادبیات اصفهان بیش ازیک هزار و 300 سال قدمت دارد که حکایت از منزلت ادبی اصفهان دارد، اصفهان بسیاری از ادیبان بزرگ را به جهان معرفی کرده اگرچه خراسان خاستگاه ادب فارسی است اما نقش اصفهان از قرن ششم تاکنون در این زمینه پررنگ است.

وی با اشاره به تألیف کتاب فروغ ادب افزود: در این کتاب سعی شد سیر تحول تاریخ ادب فارسی و مکتب هندی و اصفهانی و بحث تحول ادبی مطرح شود و 100 شاعری که در این کتاب معرفی شده می‌تواند باب آشنایی خوبی با این ادیبان باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: بسیاری از شخصیت‌های ادیب در اصفهان بودند و به جای دیگری رفتند مثل جامی که از محله دردشت اصفهان بوده است، در تاریخ ادبیات ایران بانوانی را داریم که در دربار شاهان رفته‌اند و اصفهانی بوده‌اند، نقش ارزشمند ادبی اصفهان در دوره‌های مختلف تاریخی مغفول مانده است، در تخت فولاد شخصیت‌هایی داریم که بیشتر به نام حکیم شناخته شده‌اند در حالی‌ که شعرای بلندپایه‌ای بوده‌اند و نیاز است که به نسل جوان معرفی شوند.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم رونمایی از کتاب فروغ ادب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.