سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی

مادر، قربانی اعتماد بیجا شد

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که اقدام به برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب بانکی مادر دوست خود نموده بود.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسن کوره‌بلاغی در تشریح این خبر اظهار کرد: با مراجعه احدی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مبنی بر اینکه شخص ناشناسی اقدام به برداشت اینترنتی غیر مجاز به مبلغ دو میلیون ریال از حساب بانکی وی نموده، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و پلیسی خاص متهم مورد نظر پرونده شناسایی و با دستور مقام قضایی به این پلیس دلالت داده شد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در تحقیقات بعمل آمده از متهم اعلام نمود که مبلغ مذکور به حساب بنده واریز شده و شخص انتقال دهنده را نمی‌شناسم و حاضر به عودت وجه هستم.

سرهنگ کوره‌بلاغی گفت: در ادامه روند رسیدگی به پرونده، متهم با مشاهده مستندات پرونده لب به اعتراف گشود و بیان داشت، بنده با فرزند شاکی رابطه دوستی داشتم و با توجه به اینکه اعتماد وی را جلب کرده بودم کارت بانکی مادر خود را در اختیار بنده گذاشته بود، بنده نیز برای حساب مذکور رمز دوم فعال کرده و در اسرع وقت اقدام به برداشت وجه به صورت خرید اینترنتی از حساب وی نمودم.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیشتر برداشت‌ها در نتیجه اعتماد بی‌جا میباشد، به شهروندان توصیه کرد: به هیچ‌وجه به دیگران اعتماد نکرده و اطلاعات بانکی خود را در اختیار آنها قرار ندهید و همچنین سامانه پیامکی حساب بانکی خود را جهت اطلاع از تراکنش‌های بانکی صورت گرفته فعال نمایید.

وی همچنین ادامه داد: بهترین شیوه جهت جلوگیری و سوء استفاده از حساب‌های بانکی تغییر دورهای رمزهای اول و دوم کارت‌های بانکی می‌باشد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در پایان یادآور شد: شهروندان می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir قسمت ارتباطات مردمی با پلیس فتا در ارتباط باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.