رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: فردی که از طریق شبکه‌های اجتماعی برای برخی از بانوان همدانی ایجاد مزاحمت می‌کرد توسط کارشناسان پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

دستگیری عامل ایجاد مزاحمت برای نوامیس در فضای مجازیبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان همدانی مبنی بر این که فردی ناشناس با سوءاستفاده از شبکه اجتماعی پرمخاطب برای ایشان ایجاد مزاحمت نموده است، شناسایی عامل یا عاملان ایجاد مزاحمت در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی اظهارات شاکیه مشخص گردید، شخصی با هویت پنهان با ورود به قسمت پیام خصوصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اقدام به انتشار الفاظ رکیک، فیلم و تصاویر نامناسب نموده است که این امر باعث خدشه‌دار کردن امنیت روانی وی شده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: کارشناسان این پلیس با حساسیت نسبت به پیگیری موضوع مطروحه اقدام و با به کارگیری شگرد‌های فنی و پلیسی، متهم را شناسایی و پس از اخذ دستور مقام محترم قضایی نامبرده را دستگیر کردند.

سرهنگ سرخوش گفت: کارشناسان طی بررسی‌های انجام شده و تحقیق از متهم، متوجه شدند ایشان برای چند تن دیگر از شهروندان همدانی به همان شیوه ایجاد مزاحمت نموده است، متهم پس از رویت ادله و مدارک کافی به جرم خود اعتراف و انگیزه خود را سرگرمی بیان داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از الزامات فعالیت در این شبکه‌ها است، گفت: کاربران این شبکه‌ها باید مراقب رفتار آنلاین خود باشند و از روی بد گمانی و شک یا انتقام جویی و یا سرگرمی برای دیگر کاربران ایجاد مزاحمت نکنند، چرا که همانطور که بار‌ها گفته شده است، مزاحمت در فضای سایبر جرم است و با کاربر خاطی برابر قانون برخورد می‌شود. رئیس پلیس فتا استان همدان یادآور شد:

پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.