سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی؛

استفاده از همه ظرفیت های جامعه به نفع ارتقا سلامت جامعه است

استاندار خراسان رضوی گفت: استفاده از ظرفیت های جامعه به نفع ارتقا سلامت جامعه است وهمه بخش های جامعه باید به نوعی درتحقق سلامت جامعه نقش ایفا کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در دیدار با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از همه ظرفیت های جامعه به نفع ارتقا سلامت جامعه است وهمه بخش ها همراه با وزارت بهداشت و درمان باید به نوعی درتحقق سلامت جامعه درگیر شده و نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به وجود 70 تشکل مردم نهاد در حوزه سلامت استان، افزود:در اولین مرحله می توان از ظرفیت سازمان های مردم نهاد استفاده کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به این که در راستای تقویت سلامت اجتماعی به تشکل های بسیاری مجوز داده شده است تا بخشی از آنها به صوت تخصصی در حوزه بهداشت فعالیت کنند، گفت:طی سال های اخیر کارهای بزرگ و ارزشمندی انجام شده که خیر باقی و ماندگار است.

رشیدیان افزود: حدود یک هزار و 400 تخت بیمارستانی طی سال های اخیردر مشهد مقدس ایجاد شده است و این امکانات، تجهیزات و خدمات در حوزه ارتقا سلامت و دسترسی همگان به امکانات بهداشتی بسیار مهم است.

وی به برخی از کمبودها و نارضایتی های مردم در این حوزه اشاره کرد و ادامه داد:مجموعه ای از تاسیسات، بناها و خدماتی که در حوزه بهداشت و درمان، پیشگیری، آموزش و توسعه آن انجام شده است؛ در کل رضایت و ارتقا سطح دریافت خدمات جامعه را در پی داشته است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت گفت:به طور طبیعی انتظار می رود با گسترش بهداشت و کاهش بیماری ها مصرف دارو و سایر مباحث مرتبط در سطح منطقی تعدیل شود.

رشیدیان با اشاره به 800 میلیارد تومان طلب از بیمه ها افزود: تجویزهای غیر عادی خود موجب بالا رفتن هزینه های درمان و بدهی ها به بیمه ها می شود ودر واقع بخشی از این طلب ناشی از این شرایط است که باید مدیریت شود.

اجرای طرح تحول و تجهیز مراکز درمانی حاشیه شهر مشهد

محمد رضا دارابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در این دیدار با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت: درحال حاضر 158 مجری طرح پزشک خانواده در روستاهای استان وجود دارد و اکثر مناطق روستایی از نظر استانداردهای درمانی و تجهیزات به روز شده اند و در حوزه حاشیه شهر هم طرح تحول و تجهیز مراکز درمانی انجام شده است.
.
وی افزود : 111 پایگاه سلامت جدید و 42 مرکز جامع سلامت با یک هزار و 164 نیروی جدید فعال شدند و غربالگری بیماری هایی چون دیابت و فشار خون و غیره هم در سطحی گسترده انجام می شود.

دارابی با اشاره به این که دو ماه از مطالبات معوق پزشکان تا انتهای سال پرداخت می شود افزود : حدود 800 میلیارد تومان حجم مطالبات ما در اجرای این طرح است که عمده آنها مربوط به بیمه هاست .

انتهای پیام// ز.ی


 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.