سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در شبی بیاد ماندنی و هیجان انگیز صورت گرفت:

فیلمسازان اصفهانی، مچ تهرانی ها را خواباندند!

در آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان کاشان، در یک رقابت نفس گیر با حضور ده استان کشور، فیلمسازان اصفهانی توانستند گوی سبقت را در آخرین لحظات از تهرانی‌ها ربوده و جایزه بزرگ بهترین فیلم جشنواره را به همراه تعداد زیادی از جوایز دیگر به نصف جهان ببرند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، تندیس جشنواره و مبلغ  50میلیون ريال در بخش جایزه بزرگ جشنواره به "مرتضی خانجانی " برای فیلم "بین ما " از اصفهان از میان  این6 کاندید از جمله " آرمین ایثاریان"  برای فیلم " شکارچی نهنگ" از  تهران،   " شاهین علیخانپور" برای فیلم " نرمش" از  اصفهان،  " مرتضی خانجانی " برای فیلم " بین ما" از اصفهان، " حامد اصلانی و امیر آرین " برای فیلم "دریازدگی" از  تهران،  " عاطفه محرابی " برای فیلم " #ساعت_چهار" از تهران و  " پوریا حیدری اوره " برای فیلم " نگاه " از تهران  رسید.

جوایز بخش فیلمنامه  

در بخش فیلمنامه  لوح تقدیر و مبلغ 5 میلیون ریال به " امید رشیدی نسب و بهزاد علوی " برای فیلمنامه "بار هستی" از خرم آباد اهداشد.

لوح تقدیر و مبلغ 5میلیون ریال به " عباس محمدی گیلوائی به عنوان نفر دوم " برای فیلمنامه " در حمام نمره " از تهران تعلق گرفت.

 لوح تقدیر و مبلغ 10میلیون ریال به عنوان نفر سوم نیز به "محمدرضا  امین آبادی , امیرحسین شاکری فینی"  برای فیلمنامه  " مکان"  از  کاشان اختصاص یافت.

دیپلم افتخار بخش فیلمنامه و اهدای تندیس

دیپلم افتخار و مبلغ 15میلیون ریال به عنوان نفر دوم به " نسیم سیفی پور، نسیم  محمدی فارسانی، مجید شیدا " برای فیلمنامه " نارین " از  تهران اهدا شد.

اهدای تندیس بخش فیلمنامه

تندیس جشنواره و مبلغ 20میلیون ریال به عنوان نفر اول نیز به " علی شیرخانی " برای فیلمنامه " بهمن کوتاه" از تهران اهداشد.

 

اهدای جوایز بخش بهترین فیلمنامه اقتباسی

تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال جایزه نقدی به عنوان بهترین فیلمنامه اقتباسی به " بابک نبی زاده " برای فیلمنامه "زیباترین سرباز زمین" از  تهران اهداشد.

اهدای جوایز و اولویت حمایت از تولید اثر در بخش ویژه فیلمنامه

تندیس جشنواره و مبلغ 15 میلیون ریال جایزه نقدی همراه با اولویت حمایت از تولید اثر به مبلغ60 میلیون ریال به عنوان بهترین فیلمنامه بخش ویژه به "جعفر بزمی یان" برای فیلمنامه " گلوله ای که به هدف نخورد " از کاشان رسید که موضوع آن ترور نافرجام شاه توسط شهید شمس آبادی از منطقه کاشان و آران و بیدگل بود و  فیلمنامه نویس تندیس خود را به خانواده این شهید اعطاکرد.

جوایز بخش عکس

لوح تقدیر و مبلغ 5میلیون ریال به امین دهقان برای عکس " کویر مرنجاب " از اصفهان اختصاص بافت.

 لوح تقدیر  و مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان بهترین استعداد جوان به "محمدامین فنایی"  برای عکس "نگاه"  از  اراک اهداشد.

 لوح تقدیر  و مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان عکس سوم  به" آرمین امیریان" برای عکس " مشروط"  از اصفهان اهدا شد.

دیپلم افتخار و تندیس جشنواره در  بخش عکس

دیپلم افتخار  و مبلغ 15میلیون ریال به عنوان عکس دوم به "مجید حجتی" برای عکس " سفره های طلایی" از  اصفهان تعلق یافت.

 تندیس جشنواره و مبلغ 20 میلیون ریال نیز به عنوان عکس اول  به "حسین قربانی مهرزاد" برای عکس " خرس و پرنده" از تهران اهداشد.

جایزه بخش ویژه عکس

 لوح تقدیر  و مبلغ 10میلیون ریال به عنوان عکس بخش ویژه  به " محمدرضا دومیری گنجی" برای  مجموعه عکس " گذری بر جاذبه های شهر کهن " از تهران اهداشد.

مجموعه عکس اثری شایسته دریافت جایزه نشد

هیئت داوران در بخش مجموعه عکس ، اثری را شایسته دریافت جایزه نیافت.

جوایز بخش پژوهش فیلم مستند

تندیس جشنواره و مبلغ  25میلیون ريال به "علیرضا دهقان و راحیل صحرایی" برای فیلم " بی گدار " از تهران از میان این چهار کاندید از جمله  " محمدعلی هاشم پور" برای فیلم " بیست و شش " از بابل،  " علیرضا دهقان و راحیل صحرایی" برای فیلم " بی گدار " از تهران ، " فرشاد احمدی دستگردی" برای فیلم " رودنامه خوانی " از اصفهان و " محمدهادی اسفندیاری " برای فیلم " بایداق " از تهران اهداشد.

جوایز  بخش فیلمنامه

تندیس جشنواره و مبلغ  25میلیون ريال به " ابوالفضل کاهانی"  برای فیلم " بین ما " از اصفهان از میان   این 6 کاندید از جمله   " آرمین ایثاریان" برای فیلم " شکارچی نهنگ " از تهران،  " علی عسگری و فرنوش صمدی"  برای فیلم " نگاه " از  تهران، " عاطفه محرابی" برای فیلم " #ساعت_چهار" از  تهران،

" ابوالفضل کاهانی"  برای فیلم " بین ما " از اصفهان، " فردین انصاری نژاد" برای فیلم " نرمش " از اصفهان و  " حامد اصلانی" برای فیلم " دریازدگی " از تهران تعلق گرفت.

جوایز بخش تصویربرداری

تندیس جشنواره و مبلغ  25میلیون ريال به "ایمان صالحی" برای فیلم تجربی " مرد و مرگ " از اصفهان از از میان  این چهار کاندید از جمله  " هاشم مرادی" برای فیلم " از حَسَکه با عشق" از  تهران، " حسن ناحی" برای فیلم " تالسا " از تهران،  " علی حسین زاده " برای فیلم " چتر خاکستری" از اصفهان، " ایمان صالحی " برای فیلم " مرد و مرگ" از اصفهان و " احسان کفاش"  برای فیلم " اتیکت" از  تهران اهداشد.

جوایز بخش تدوین

تندیس جشنواره و مبلغ  25میلیون ريال به  " سروش محمدزاده " برای فیلم " #ساعت _ چهار "  از تهران از  میان پنج کاندید از جمله " یلدا جبلی" برای فیلم " نگاه " از تهران، " سروش محمدزاده"  برای فیلم " #ساعت_چهار " از تهران، "حسن کوچکی" برای فیلم " نرمش " از اصفهان، " سیدمهدی حسینی" برای فیلم " ارباب " از تهران و "رضا پیلگاه " برای فیلم " تنیدن در تن" از تهران تعلق گرفت.

جوایز بخش صدا

تندیس جشنواره و مبلغ  25میلیون ريال به صورت مشترک به "علی کاظمی" برای صدابرداری فیلم " وحشی " از اصفهان و "محمود خرسند"  برای صداگذاری فیلم " #ساعت_چهار" از تهران از میان پنج  کاندید از جمله   "علی کاظمی " برای صدابرداری فیلم " وحشی" از اصفهان، " محمود خرسند"  برای صداگذاری فیلم " #ساعت_چهار " از  تهران،  " آرش قاسمی" برای صداگذاری فیلم " درخت زیتون سعد" از تهران،  " احسان افشاریان" برای صداگذاری فیلم " از حَسَکه با عشق " از  تهران و  " حسن شبانکاره "  برای صداگذاری فیلم " تنیدن در تن" از  تهران اهداشد.

جوایز بخش بهترین فیلم پویانمایی

تندیس جشنواره و مبلغ  30 میلیون ريال به "علی عزیزی " برای فیلم " پروانگی " از تهران از میان   پنج کاندید " علی عزیزی" برای فیلم " پروانگی " از تهران،  "سپیده اقبالی " برای فیلم " سبز و صورتی " از تهران،  " داریوش اسکویی "برای فیلم " باربر " از تهران و  " امیرحسین رحیم زاده" برای فیلم " پالیزار " از کاشان اختصاص یافت.

تندیس جشنواره و مبلغ  30 میلیون ريال به" محمدرضا حافظی" برای فیلم " راه بی عبور" از خرم آباد از میان  پنج  کاندید " رضا غلامی مطلق" برای فیلم " قارشلق " از بجنورد، " علی خوشدلی" برای فیلم " چهل و یک" از کاشان،

 " محمدرضا حافظی" برای فیلم " راه بی عبور " از خرم آباد،  " سعید شاه حسینی" برای فیلم " حلبی ساز " از اراک و  " علیرضا دهقان"  برای فیلم " بی گدار " از تهران اهداشد.

جوایز بخش بهترین فیلم با نگاه تجربی

تندیس جشنواره و مبلغ  30 میلیون ريال به" رضا پیلگاه" برای فیلم " تنیدن در تن" از تهران از میان  سه کاندید " علی گردان "برای فیلم " هجوم " از تهران،   " بهنام عافیت " برای فیلم " خوابگرد" از تهران و " رضا پیلگاه" برای فیلم " تنیدن در تن " از تهران رسید.

جوایزبهترین فیلم بخش ویژه

تندیس جشنواره و مبلغ 30میلیون ریال اهدا می شود به آقای علی شاهیده به خاطر مجموعه آثار ایشان با موضوع تاریخ و فرهنگ شهر کاشان اهدا شد.

جوایز بخش بهترین فیلم داستانی

تندیس جشنواره و مبلغ  35میلیون ريا به " شاهین علیخانپور" برای فیلم " نرمش " از اصفهان از میان  پنج کاندید  " مرتضی خانجانی " برای فیلم " بین ما " از  اصفهان، " فرنوش صمدی" برای فیلم " نگاه " از  تهران،" شاهین علیخانپور" برای فیلم " نرمش " از  اصفهان، " حامد اصلانی " برای فیلم " دریازدگی " از  تهران و  " عاطفه محرابی" برای فیلم " #ساعت _ چهار" از تهران اهداشد.

جوایز بخش تقدیر ویژه هیئت داوران

لوح تقدیر و مبلغ 2میلیون ریال به عنوان جایزه ویژه هیئت داوران به " سیاوش فرهادی " برای فیلم " دومان " از بجنورد اهدا شد.

دیپلم افتخار و مبلغ 10میلیون ریال به "شهره موسوی" برای بازی در فیلم "وحشی" از اصفهان اهدا شد.

دیپلم افتخار و مبلغ 10میلیون ریال به "حامد سرامانی و سارا موسوی" برای طراحی صحنه فیلم "بازگشت از نیمه راه" از گرگان اهدا شد.

دیپلم افتخار و مبلغ 10میلیون ریال به  " محمد طالبی "  برای فیلم داستانی " زنبوردار " از کاشان اهدا شد.

شایان ذکر است: یک هزار و 768 اثر (تک عکس و مجموعه) به این جشنواره ارسال شده بود که در نهایت 42 تک عکس و مجموعه عکس در سه بخش از 10 استان کشور به بخش مسابقه و رقابت نهایی راه یافتند.

66 فیلم کوتاه از فیلمسازان استان های تهران، اصفهان، خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، قم، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، سمنان و کاشان در این جشنواره به نمایش درآمدند.

مراسم اختتامیه پنجاه و نهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در کاشان با حضور سید صادق موسوی مدیر عامل انجمن سینمای جوانان کشور، خیرمقدم و خوش آمدگویی پروفسور عباس زراعت رئیس دانشگاه کاشان و سخنرانی های سعید ابریشمی راد  شهردار کاشان به عنوان رئیس ستاد جشنواره، سید هدی رضوی زاده دبیر جشنواره، اجرای خسروی خواننده  و بخش کلیپ همراه با اهدای جوایز و آیین بزرگداشت سی سالگی تاسیس دفتر سینمای جوان و تجلیل از 30 سال تلاش رضا بهمنی به عنوان مسئول انجمن سینمای جوان ایران-دفتر کاشان  در تالار آزادی دانشگاه کاشان برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.