سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر آلمان در ایران مطرح کرد:

بهبود روابط علمی ایران و آلمان بعد از برجام

کلوربرشتولد گفت: امضای قرارداد هسته‌ای برجام در ماه ژوئن 2015 نقش مهمی در بهبود ارتباط 2 کشور به ویژه در حوزه علوم و آموزش عالی داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ میکائیل کلوربرشتولد، سفیر آلمان در ایران به مناسبت مراسم افتتاحیه روز علم ایران و آلمان که صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد گفت: روابط 2 کشور در زمینه علوم، آموزش و همکاری‌های فنی و حرفه‌ای پیشینه‌ای چند ساله دارد؛ زمانی که آلمانی‌ها و ایرانی‌ها مدارس فنی و حرفه‌ای مشترک را تأسیس کردند، خوشبختانه پایه‌ریزی‌های مناسبی در زمینه علم و آموزش میان 2 کشور ایجاد شد.

وی ادامه داد: از آن زمان به بعد علم یکی از ارکان مهم ارتباط ایران و آلمان شد، با این حال روابط دیرینه و تنگاتنگ دانشگاهی 2 کشور مخصوصا در دهه‌های گذشته با فراز و نشیب‌هایی روبه رو بود.

سفیر آلمان در ایران گفت: خوشحالیم که در دو، سه سال گذشته بسیاری از مقامات برای بهبود روابط به میان 2 کشور تلاش کرده‌اند و ما توانسته‌ایم در این راستا به پیشرفت‌های خوبی دست پیدا کنیم.

سفیر آلمان در ایران اضافه کرد: امروزه در وزارتخانه‌های دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی 2 کشور همکاری‌های گذشته احیا شده و مجددا به جریان افتاده است.

وی اظهار کرد: امضای قرارداد هسته‌ای برجام در ماه ژوئن 2015 نقش مهمی در بهبود ارتباط 2 کشور به ویژه در حوزه علوم و آموزش عالی داشته است.

سفیر آلمان در ایران با اشاره به سفر معاون وزیر آموزش و پژوهش آلمان به کشورمان، گفت: همکاری‌های زیادی در حوزه تحقیقات  و پژوهش با حضور رؤسای انجمن‌های تحقیقاتی آلمان، میان 2 کشور صورت گرفت.

وی اضافه کرد: ما می‌توانیم به دیگر اقدامات در زمینه تأمین روابط 2 کشور اشاره کنیم، برای مثال می‌توان به سفر سال گذشته روسای دانشگاه‌های آلمان   برای پاره‌ای مذاکرات مؤثر میان وزارت آموزش و پژوهش آلمان و وزارت علوم ایران اشاره کرد.

سفیر آلمان در ایران گفت: امروز اولین روز علمی ایران و آلمان است، 2 کشور به مدت سه روز یه زمینه‌های آموزشی آشنا می‌شوند و تبادلات علمی خواهند داشت همچنین در مورد همکاری‌های 2 کشور در زمینه‌های آموزش و پژوهش گفتگو می‌شود.

وی تصریح کرد: از سال 2015 هر دو کشور در زمینه احیا و پایه‌ریزی روابط علمی تلاش کرده‌اند و اکنون زمان آن رسیده که در مرحله بعدی همکاری‌های مشترکی را میان دو کشور آغاز کنیم ما خوشحالیم در زمینه پژوهش با ایران همکاری می‌کنیم.

انتهای پیام /

توسعه روابط علمی ایران و آلمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.