سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کتاب‌خانه مرکزی مشهد

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۲ سال از آغاز به کار پروژه کتابخانه مرکزی مشهد می‌گذرد و تا ماه ۵ دیگر شاهد افتتاح این مجموعه هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ نصرالله پژمان‌فر نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت : بعد از آخرین بازدید در ۲ ماه پیش، قرار شد پس از ۲ ماه پروژه تعیین تکلیف شود که بعد از ۱۵ روز پروژه مجددا آغاز به کار کرده است.

وی افزود: مسئله اصلی ما این بود که پروژه مسیر خود را طی کند و موضوع و مطالبات کارفرما مانع کار نشود؛ با پیگیری‌های صورت گرفته، همین‌طور شد.

پژمان‌فرادامه داد: امکانات و تجهیزات را از تهران پیگیریم و خرید کتاب‌ها را نیز بررسی می‌کنیم و تاکنون ۳۰ هزار نسخه کتاب وارد استان شده و تامین تجهیزات به موازات ساخت پیش می‌رود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت : برای شروع به کار دوباره این پروژه بودجه ۱ میلیارد تومانی پرداخت شد و بخشی از اعتباراتی که تاکنون برای این پروژه پرداخت شده ملی بوده و پیگیر تامین بودجه مجدد تهران هستیم و به عنوان نماینده مردم راه اندازی با کیفیت این ساختمان برایم مهم است.

وی درباره‌ی پیشبرد ساخت و اتمام این کتابخانه گفت: واگذار کردن نهاد کتابخانه‌ها به شهرداری با نگاه دو سه شهر قابل بررسی نیست شاید چند کلان شهر توانایی این را داشته باشند که شهرداری هایشان از عهده‌ی اداره کتابخانه‌ها برآیند.

پژمان‌فر ادامه داد: جنس شهرداری‌های امروزی مراقبت کردن از کار‌های عمرانی و فضای سبز است و جنسشان فرهنگی و ورودشان به عرصه فرهنگی تسهیل کننده نیست و کار را یا با مشکل مواجه می‌کنند و یا با هزینه بیش‌تر پیش می‌برند.

وی افزود: ما دنبال این هستیم که این پروژه فعال باشد و اجازه توقف را نمی‌دهیم. طبق قولی که داده بودم قبل از دو ماه این پروژه فعال شد و امیدوارم در ۵ ماهی که مسئولان این پروژه قول داده اند این کتاب‌خانه مرکزی به اتمام برسد.

انتهای پیام// م. ط

 

 


گفته‌های نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در مورد کتاب‌خانه مرکزی مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.