سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور معاون وزیر؛

ساختمان جدید اداره ثبت احوال اردکان افتتاح شد

اداره جدید ثبت احوال شهرستان اردکان با حضور رئیس سازمان ثبت احوال کشور، امام جمعه و فرماندار اردکان به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان ثبت احوال کشوردر گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت : فعالیتی که در آن اخلاص و نیت خوب ؛ تلاش بدون توقع پیگیری و با حداقل هزینه از بیت المال این کار خوب صورت گرفته منشا خیر ، برکت و خدمت است اداره ثبت  احوال این شهرستان با تلاش شبانه روزی همکاران و با مکانیزه شدن پیشرفت خوبی داشته است.

 حمید درخشان نیا  در آیین افتتاح ساختمان جدید اداره جدید ثبت احوال  افزود : فرایند صدور کارت هوشمند ملی طرح بسیار مهمی برای تحقق دولت الکترونیک است و این کار با جدیت از سال 94 شروع شده است و در سال 97 به پایان خواهد رسید .

وی تصریح کرد: این کار در ردیف کشورهای توسعه یافته مثل فرانسه ، نروژ ، سوئد ، المان انجام گرفته است.

درخشان نیا با اشاره به قابلیت‌های در نظر گرفته شده در کارت‌‌های هوشمند، افزود: مشخصات بیومتریک افراد شامل اثرانگشت، تصویر و امضاء الکترونیکی در این کارت‌ها پیش بینی شده است .

رئیس سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: کارت‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده که دارندگان کارت می‌توانند از این کارت‌ها برای دریافت و پرداخت پول و همچنین برای افتتاح حساب از کارت‌های هوشمند استفاده کنند و در واقع کارت‌های ملی همانند کارت‌های بانکی در استفاده از عابربانک‌ها عمل خواهند کرد.

درخشان‌نیا بیان داشت: براساس بخشنامه دولت از بخش استخدامی به سازمان ثبت احوال، این سازمان مکلف شد تا به صورت پایلوت در استان‌ها سمنان،خوزستان و قم حذف کپی مدارک انجام شود ضمن اینکه طرح اشاره شده پس از اجرای پایلوت به زودی در سراسر کشور اجرا شود.

رئیس سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: در طرح اشاره شده قرار است دستگاه‌های اجرایی برای استعلام هویت افراد از طریق پایگاه ثبت احوال اقدام کنند و با این طرح دیگر نیازی به کپی مدارک نیست.

اداره ثبت احوال اردکان در سال 1348 تاسیس و در سال 1360 ساختمان آن به بهره برداری رسید هم اکنون این اداره در ساختمانی دو طبقه با زیربنای 400 مترمربع و با هزینه 400 میلیون تومان با حضور رئیس سازمان ثبت احوال کشور، امام جمعه ، فرماندار اردکان به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ ی

بهره برداری از ساختمان جدید ثبت احوال شهرستان اردکان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.