سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی؛

میزان اسکان واحد‌های رسمی و غیر رسمی خراسان رضوی افزایش یافته است

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی گفت: میزان اسکان واحد‌های رسمی و غیر رسمی استان در سال ۹۶ نسبت به سال گدشته ۱۴/۴ دهم درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مهدی فروزان  در چهارمین جلسه ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه اگر ایجاد جاذبه نکنیم قطعا در جذب مسافر و گردشگر دچار مشکل خواهیم شد، افزود: مشهد در سال ۹۵ میزبان ۲۸ میلیون و ۴۵۰ هزار زائر بوده و در ۱۰ ماه امسال به ۲۸ میلیون و ۵۹۰ هزار و اکثر این زائران در مکان‌هایی که تدارک دیده شده است اقامت پیدا می‌کنند.

وی گفت: هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها، میهمان پذیران و خانه مسافرها، پارک‌های زائر، مدارس، حسینیه ها، مهمان سرا‌ها و زائر سرا‌های دولتی، زائر سرا‌های ارزان قیمت و زائر شهر رضوی ایجاد شده زائر پذیر هستند و در سال ۹۶، ۲۹۸ هزار و ۶۳۰ تخت در قالب ۲ هزار و ۷۰۱ واحد آماده کردیم.

سخنگوی ستاد خدمات سفر خراسان رضوی افزود: ازسال ۹۲ تا کنون میزان شب اقامت خواب در استان افزایش یافته است و به طوریکه میزان اسکان در واحد‌های اقامتی رسمی استان ۱۱۶ هزار و ۹۱۶ نفر شب اقامت خواب است در اقامت‌های غیر رسمی ۲۲۴ هزار و ۷۰ نفر و در مجموع ۳۴۸ هزار و ۲۲۶ نفر در استان اقامت دارند وامیدواریم وضعیت هتل‌ها در حوزه اقامتی، هتل آپارتمان ها، مهمان پذیرا‌ها بهتر شود.

فروزان گفت : نقشه گردشگری شهر مشهد اعم از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان برای نوروز ۹۷ آماده خواهد شد و همچنین ۲۶ اسفندماه نیز مانور خدمات سفر استان در پارک غدیر برگزار می‌شود.

جانشین دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: در راستای ارزیابی از واحد‌های خدمات دهنده به مسافران و زاتران از ۲۴ اسفند ۹۶ لغایت ۲۰ فروردین ۹۷ بازرسین وزارت کشور ارزیابی از نحوه خدمات رسانی به زائران و مسافران را در کشور و استان مورد بازدید قرار می‌دهند. این ارزیابی‌ها شامل بیمارستان ها، داروخانه ها، مراکز ارزاق عمومی، هتل‌ها و رستوران ها، دفاتر، راه آهن می‌شود.

سید جعفر زراعتی افزود: پایگاه‌های واحد سیار نیروی انتظامی، جاده ای، هلال احمر و امداد خودرو، ادارات آب و برق و تاکسیرانی و اتوبوسرانی، فرودگاه، پایانه‌های مسافربری راهنمایی و رانندگی است.

وی اظهار کرد: در شهرستان‌هایی که مسیر تردد مسافران و زائران قرار می‌گیرند با محوریت فرمانداران و دبیران ستاد خدمات سفر شهرستان، بازارچه‌های نوروزی صنایع دستی و بازارچه‌های سوغات و محصولات روستایی نیز ایجاد می‌شوند و به ترویج فرهنگ و اداب و رسوم و ایین و سنن محلی می‌پردازند.

انتهای پیام// ف. غ
 

برگزاری چهارمین جلسه ستاد خدمات سفر استان خراسان رضوی

برچسب ها: نوروز ، گردشگر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.