سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غلامی خبر داد؛

فعالیت ۶ هزار بازرس و کارشناس بهداشت محیط در طرح نوروزی

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت از فعالیت ۶ هزار بازرس و کارشناس بهداشت محیط در طرح نوروزی خبرداد.

غلامی رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت در حاشیه نشست برنامه سلامت نوروزی استان مرکزی در اراک در گفتگوگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: ۶ هزار بازرس و کارشناس بهداشت محیط در طرح مدیریت مهندسی بهداشت محیط سلامت نوروزی فعالیت دارند.

غلامی افزود: یکی از برنامه‌های اولویت دار در سلامت نوروزی، بازرسی ویژه از مراکز بین راهی و اقامتی است که با حساسیت بالا دنبال می‌شود.

وی اضافه کرد: بازرسی از اماکن عمومی، پمپ بنزین‌ها، سرویس‌های بهداشتی و پارک‌ها از دیگر ماموریت‌های محوری در برنامه سلامت نوروزی است.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت ادامه داد: استان مرکزی در برنامه سلامت نوروزی سال گذشته رتبه پنجم کشور را کسب کرد که با برنامه‌های ویژه نظارتی باید در ایام سال نو رتبه بهتری را به دست آورد.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۱۲۰ اکیپ نظارتی در طرح سلامت نوروزی حضور داشتند و امسال این رقم به ۲ هزارو ۲۴۰ اکیپ افزایش پیدا کرده است.

نظری رئیس مرکز بهداشت استان مرکزی هم در این نشست گفت: ۱۰۰ بازرس، ۲۰ پشتیبان و ۱۲ کادر آزمایشگاهی در برنامه سلامت نوروزی این استان مشارکت دارند و بر روند فعالیت ۲۰ هزار اماکن مشمول پایش سلامت نوروزی استان نظارت می‌کنند.

نظری افزود: تضمین سلامت شهروندان و مسافران از مهمترین اهداف برنامه سلامت نوروزی است و بارزسان در راستای اجرای این برنامه باید همه تلاش خود را در نظارت ویژه بر بهداشت فردی، مواد غذایی، آب و تجهیزات ساختمانی به کار گیرند و از هیچ خطایی چشم پوشی نکنند.

وی اضافه کرد: مردم در صورت مشاهده هر مورد خلاف و یا داشتن شکایت در خصوص مسائل بهداشتی می‌توانند موارد را از طریق شماره ۱۹۰ اطلاع دهند.

برنامه سلامت نوروزی استان مرکزی همزمان با سراسر کشور از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین ماه ۹۷ اجرا می‌شود.

انتهای پیام / ج

سخنان رئیس اداره بهداشت مواد غذایی وزارت بهداشت درباره طرح نوروزی در اراک

برچسب ها: نوروزی ، اخبارسلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.