سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد:

پایان بخشیدن به نوسانات نرخ ارز با راه اندازی صندوق دارایی‌های ارزی

راه اندازی صندوق دارایی‌های ارزی یکی از مناسب‌ترین راهکار‌ها برای پایان دادن به آشفتگی‌های این بازار است.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صندوق دارایی‌های ارزی، نوعی از صندوق سپرده کالاست که بیشترین شباهت را به صندوق طلا دارد.از دید کارشناسان راه اندازی این صندوق، یکی از راهها پایان دادن به  آشفتگی بازار ارز است.

هادی حق شناس کارشناس بانک در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه   درخصوص راه اندازی صندوق‌های ارزی اظهار کرد: یکی از وظایف بانک مرکزی تنظیم سیاست‌های پولی و ارزی است و برای انجام این امر از ابزار‌های متعددی استفاده شده است.

به گفته وی، بانک مرکزی برای نوسانات نرخ ارز از سه ابزار انتشار اوراق با نرخ سود ۲۰ درصد، فروش سکه و اوراق ارز پایه استفاده کرده است تا بتواند این نوسانات را به حداقل برساند.

حق شناس در ادامه افزود: صندوق ارزی در شرایط بحران و ضروری استفاده می‌شود این درحالی است که سیاست بانک مرکزی آن است که بتواند این سیاست را بصورت دائمی و پایدار کنترل کند تا بتواند نرخ تورم را تک رقمی کند.

این کارشناس بانک در ادامه تصریح کرد: راه اندازی صندوق ارزی می‌تواند بازار پرنوسان ارز را تا حدی بهبود بخشد چرا که یکی از عوامل پایان دادن به بازار آشفته ارز محسوب می شود.

صندوق ارزی شرایط بحران بازار ارز را به حداقل می رساند

حسین وکیلی کارشناس بانک در گفتگو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه   در این باره گفت: اصولا برای کنترل نوسانات غیرعادی ارز، مسئولان اقتصادی و بانک مرکزی باید وارد بازار ارز شوند که بتوانند آن را کنترل کنند، این درحالی است که بانک مرکزی تمهیداتی از جمله راه اندازی بازار ارز را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه راه اندازی صندوق ارزی در شرایط بحران کاربرد بیشتری دارد یادآورشد: این صندوق می‌تواند شرایط بحران بازار را به حداقل برساند.

وکیلی افزود: صندوق ارزی می‌تواند تزریقی به بدنه اقتصاد باشد که این امر بیشتر از طریق کانال رسمی صورت می‌گیرد، اما درطی سال‌های گذشته این موضوع بصورت غیرمعمول وارد بدنه اقتصاد کشور شده است.

این کارشناس بانک با بیان اینکه صندوق ارز، یکی از اهداف بانک مرکزی برای جلوگیری از نوسانات نرخ ارز به حساب می‌آید گفت: از آنجایی که ارز ، نوعی از تجارت بین المللی است اگر مدیریت شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک مرکزی ، نرخ ارز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.