سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پلیس فتا استان سمنان:

سارق یکصد و پنجاه میلیون ریالی اینترنتی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان سمنان از دستگیری سارق اینترنتی که با شگرد و ترفند‌های خاصی اقدام به سرقت بیش از یکصد و پنجاه میلیون ریال از حساب شاکی به صورت غیرمجاز از طریق اینترنت نموده بود خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسین صادقی در تشریح خبر دستگیری این متهم اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی با موضوع برداشت غیرمجاز از حساب شاکی به صورت اینترنتی به مبلغ یکصد و پنجاه میلیون ریال، پیگیری پرونده در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این پرونده قضایی و با توجه به مستندات مشخص گردید متهم با به کارگیری ترفند‌های خاص، قصد داشت عملکرد خود را از چشمان تیزبین پلیس مخفی نگه دارد که در این راستا این پلیس با بهره‌گیری از تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و پرسنل متخصص، متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر گردید.

رئیس پلیس فتا استان سمنان، غفلت و کوتاهی در نگهداری اطلاعات حساب توسط شاکی را عامل اصلی تشکیل این پرونده دانست و خاطر نشان کرد: در این پرونده شاکی در زمان تحویل اطلاعات بانکی خود در شعبه نکات امنیتی و حفاظتی را رعایت ننموده و متهم، با استفاده از فرصت و غفلت شاکی اطلاعات مهم بانکی وی را سرقت و در نهایت اقدام به سرقت وجه از حساب شاکی نموده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کاربران فضای مجازی که در حوزه‌های مختلف به خصوص بانکداری الکترونیکی فعالیت دارند حتما ضمن مطالعه موارد ضروری در حوزه بانکداری از سایت پلیس فتا، نکات امنیتی پایه این حوزه را همواره مدنظر قرار دهند و به محض دریافت کارت بانک و رمز‌های عبور سریعاً نسبت به تغییر آن اقدام نمایید و به هیچ عنوان اطلاعات بانکی خود اعم از cvv۲، تاریخ انقضاء، شماره کارت را در اختیار افراد غریبه قرار دهید و یا در شبکه‌های اجتماعی برای سایر کاربران ارسال ننمائید.

شایان ذکر است کاربران در صورت مشاهده موارد مشکوک در فضای مجازی، مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.