سروان وحید صاحبکاران سرپرست پلیس فتا استان گلستان از کشف 92 درصدی پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا استان در 11 ماهه نخست امسال خبر داد.

کشف ۹۲ درصد پرونده‌های ارجاعیبه گزارش  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سروان وحید صاحبکاران در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند بسیاری از پدیده‌های دیگر دارای پیامد‌های مثبت و منفی می‌باشد که با برنامه‌ریزی و بالا بردن سطح آگاهی عمومی می‌توان از آثار مثبت آن بهره گرفت و پیامد‌های منفی را کاهش داد.

وی افزود: پیشگیری از آسیب‌های حوزه فضای مجازی وظایفی را می‌طلبد که بر عهده کاربران، خانواده‌ها و نهاد‌های متولی است. کاربران می‌بایست علاوه بر آگاهی از قوانین موجود موضوع امنیت و حفاظت از داده‌ها و اطلاعات خصوصی خود را جدی بگیرند. همچنین خانواده‌ها نیز جهت نظارت و کنترل عملکرد فرزندان، آگاهی خویش را افزایش دهند.

سروان صاحبکاران در خصوص وظایف نهاد‌های متولی نیز با اشاره به فراگیری استفاده از تجهیزات هوشمند و بهره‌گیری شهروندان از فضای مجازی خواستار مشارکت ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی گردید و گفت: پلیس فتا استان ضمن تولید محتوا و آموزش همگانی و اطلاع رسانی گسترده، با وجود افزایش تعداد کاربران، افزایش ضریب نفوذ اینترنت و سهولت دسترسی به اینترنت، شیب تند افزایش پرونده‌های قضایی در حوزه فضای مجازی، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، کنترل نموده است.

وی افزود: در ۱۱ ماهه اول سال جاری پلیس فتا استان با برگزاری کارگاه‌های آسیب شناسی فضای مجازی بیش از ۳۸۰۰۰ نفر ساعت آموزش چهره به چهره به دانش آموزان، اولیاء و کارکنان ادارات و سازمان‌ها ارائه داده و بیش از ۳۱۰۰۰ حلقه لوح فشرده و ۳۱۰۰۰ برگ بروشور آموزشی در بین جامعه هدف توزیع نموده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: مصاحبه رادیویی و تلویزیونی و پخش مستند تلویزیونی و مدیریت اجرای طرح تقسیم کار کاهش آسیب‌های اجتماعی در حوزه فضای مجازی، از دیگر اقدامات پیشگیرانه پلیس فتا طی این مدت بوده است.

سروان صاحبکاران در زمینه رسیدگی به پرونده‌های واصله از مرجع قضایی نیز از کشف ۹۲ درصدی این پرونده‌ها خبر داد و گفت: پرونده‌های برداشت غیرمجاز از حساب افراد و هتک حیثیت و نشر اکاذیب دارای بیشترین وقوع در سطح استان بوده است.

سرپرست پلیس فتا استان در ادامه ضمن پاسخگویی به سوالات خبرنگاران مدعو و تشکر از حضور آن‌ها از اصحاب رسانه خواست به عنوان بازویی توانمند، پلیس فتا را در ایجاد امنیت در حوزه فضای مجازی یاری نمایند.

سروان صاحبکاران در پایان سایت پلیس فتا به آدرس WWW.CYBERPOLICE.IR را پل ارتباطی شهروندان با پلیس فتا معرفی نمود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.