سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احیاء موقوفات رشیدی در ارزوئیه

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت با اشاره به اینکه موقوفه ربع رشیدی بزرگترین موقوفه حوزه عملکرد اداره این شهرستان می‌باشد، گفت: اوقاف طبق دادنامه وصدور حکم اجرایی به دنبال احیاء وضعیت اراضی این موقوفه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مهدی شریف سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت گفت :اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت متولی نظارت و انجام امور اراضی موقوفات و اماکن متبرکه ۳ شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه را دردست اقدام دارد و تا کنون تمامی موقوفات حوزه این سه شهرستان اثبات وقفیت شده و اطلاعات تکمیلی آن در سیستم جامع موقوفات کشورثبت شده است.
وی با اشاره به وجود بیش از ۱۰۰ موقوفه منفعتی در حوزه اراضی این ۳ شهرستان گفت: به دنبال تعیین و تکلیف وضعیت رقبات و وصول مطالبات موقوفات از اشخاص حقیقی وحقوقی هستیم.
شریف افزود: بزرگترین موقوفه حوزه این اداره موقوفه ربع رشیدی است که در حوزه اراضی شهرستان ارزوئیه واقع شده است که اوقاف در جهت احیاء وضعیت اراضی موقوفه طبق دادنامه اجرایی و رأی صادره سال ۱۳۱۱ محاکم قضایی آن را دنبال می‌کند.
سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بافت موقوفه ربع رشیدی را یکی از بزگترین موقوفه کشور دانست و افزود: اصل این موقوفه در سال ۷۰۶ (ه. ق) توسط خواجه رشید الدین فضل الله همدانی در تبریز انجام شده که در مفاد این وقف نامه قید شده متولیان بعد از وی موظف هستند همه ساله از درآمد موقوفه تعدادی املاک و اراضی را خریداری و برای موقوفه وقف نمایندکه تعدادی از این اراضی واملاک در زمان تولیت سالارالدین ابو جعفر در حدود ۳۰۰ سال پیش خریداری وبه اراضی موقوفه الحاق شده است که از جمله ان‌ها رقباتی در شهرستان‌های جیرفت، ارزوئیه، بم، ریگان و انار می‌باشد.
شریف بااشاره به اقدامات گذشته مدیرتیش در رسیدگی به پرونده این موقوفه در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان جیرفت گفت: در سال ۱۳۸۶ یکسری اقداماتی درجهت احیا این موقوفه با طرح دعوی در محاکم قضایی همراه با نشست‌های تخصصی با قضات دادگستری با ورود کمیسیون سازمان اوقاف در جیرفت برگزارشد که در نهایت وضعیت رسیدگی آن با توجه به اثبات وقفیت ثبت شده موقوفه طی داد نامه‌ای توسط اواقف در دست اقدام می‌باشد.

انتهای پیام/ی

نشست با قضات دادگستری در رابطه با موقوفات

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.