سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آقازاده مطرح کرد؛

شکایت از اماکن مسکونی در صدر شکایت های بهمن ماه سامانه 190

رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت گفت: در بهمن ماه سال جاری مردم ضمن تماس‌های تلفنی با سامانه بهداشت ۱۹۰ و ثبت شکایات متعدد از اماکن مسکونی، خواستار جلوگیری از فعالیت‌های غیر مجاز و غیر بهداشتی در این اماکن شدند.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محراب آقازاده رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت گفت: در بهمن ماه سال جاری مردم ضمن تماس های تلفنی با سامانه بهداشت 190 و ثبت شکایات متعدد از اماکن مسکونی، خواستار جلوگیری از فعالیت های غیر مجاز و غیر بهداشتی در این اماکن شدند.

وی با اعلام این مطلب افزود: از عمده تخلفات بهداشتی در اماکن مسکونی که انجام می شود می توان به بسته بندی، تهیه و توزیع غیر مجاز مواد غذایی از قبیل سبزی خرد شده، انواع ترشی جات، خرد کردن گوشت و مرغ، استفاده از بسته بندی های غیر مجاز و غیر بهداشتی برای انواع مواد غذایی، تهیه مواد غذایی در شرایط نامناسب و محیط غیر بهداشتی بدون داشتن جواز و کارت معاینه معتبر بهداشتی، دفع غیر بهداشتی فاضلاب به انهار عمومی، نگهداری دام و طیور در منزل مسکونی در داخل شهرها اشاره کرد.

میزان رضایت مندی مردمی از نحوه رسیدگی به شکایات مردمی

آقازاده گفت: همه تماس های برقرار شده با سامانه بهداشت 190 در بهمن ماه سال جاری، 20703 تماس بوده که از این تعداد، 6355 خبر و شکایت در سامانه به ثبت رسیده است و بقیه تماس ها منجر به راهنمایی، آموزش و مشاوره شده است که جنسیت تماس گیرندگان نیز 73 درصد مردان و 27 درصد زنان بوده اند.

وی افزود: شکایت از اماکن مسکونی دارای فعالیت غیر مجاز و غیر بهداشتی با 14 درصد، نانوایی ها 12 درصد و بقالی و سوپرمارکت 9 درصد در صدر اخبار ماه بهمن این سامانه بودند؛ در این میان دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی با 12 درصد، ایران 11 درصد و مشهد 10 درصد از کل اخبار و شکایات سامانه را به خود اختصاص دادند.

آقازاده گفت: بیشترین مورد شکایت از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد با 9 درصد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر 6 درصد و دفع غیر بهداشتی فاضلاب 6 درصد بود.

وی افزود: از اخبار و شکایات مربوط به مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف، مقدار 8019 کیلوگرم منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده شد که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع شیرینی جات، سوسیس و کالباس، انواع ترشیجات، انواع نوشیدنی ها، انواع تنقلات، انواع فرآورده های گوشتی و پروتئینی و انواع شده است.
مهندس آقازاده گفت: از دیگر اقدامات قانونی و موثر، ابلاغ اخطار و ارائه مهلت جهت رفع نواقص غیر بحرانی (14 درصد)، مکاتبه و معرفی متخلفین به مراجع قضایی (12 درصد)، اخطار 48 ساعته جهت غیر فعال سازی و رفع نواقص بحرانی (5 درصد) و 17 درصد رفع نقص اماکن و مراکز بوده است.

رئیس سامانه بهداشت 190 وزارت بهداشت افزود: میزان رضایت مندی مردمی از نحوه رسیدگی به شکایات مردمی بر اساس نظرسنجی های تلفنی به عمل آمده، 94 درصد بوده است.

آقازاده در پایان اظهار کرد: سامانه بهداشت 190 به طور شبانه روزی و در تمام ایام هفته، آماده دریافت شکایت های بهداشت محیط و بهداشت حرفه ای است و هموطنان می توانند از اقصی نقاط کشور با شماره تلفن 190 با این سامانه تماس گرفته و شکایات بهداشتی خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت به آنها رسیدگی شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.