سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استفاده از پیشران هسته‌ای ربطی به اقدامات ضد ایرانی آمریکایی‌ها ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: آغاز فعالیت روی پیشران هسته‎ای از سوی ایران، ارتباطی به اقدامات ضد ایرانی آمریکایی‌ها ندارد.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به آغاز فعالیت ایران روی پیشران هسته‌ای، اظهار کرد: همه فعالیت‌های هسته‌ای ایران در قالب مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در برجام منعی برای فعالیت پیشران‌های هسته‌ای ایران وجود ندارد، ادامه داد: علاوه بر این کشور‌های عضو برجام موظف هستند که در زمینه‌هایی چون تولید سوخت هسته‌ای و سوخت کشتی‌ها و نفتکش‌ها با ایران همکاری کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: آغاز فعالیت روی پیشران هسته‎ای از سوی ایران، ارتباطی به اقدامات ضد ایرانی آمریکایی‌ها ندارد و مقابله به مثل با آنان نیست.

فلاحت‌پیشه با اینکه این فعالیت به نوعی استفاده ایران از فرصت‌های برجام است، اظهار کرد: ایران همان طور که محدودیت‌های برجام و تأخیر‌ها و تعدیل‌هایی را در برنامه هسته‌ای خود پذیرفت، باید از فرصت‌های برجام  هم استفاده کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: وقتی کشوری در قالب مقررات NPT می‌پذیرد به سمت تولید بمب هسته‌ای نرود، معنایش این است که جامعه بین المللی و آژانس انرژی اتمی باید در سایر حوزه‌ها اجازه پیشرفت هسته‌ای و استفاده مسالمت آمیز از فناوری هسته‌ای را به آن کشور دهد.

 انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، برجام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.