سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد؛

تعیین مسیر ویژه گردشگری جهت ایام نوروز در شهر یزد

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزدگفت: مسیر های ویژه گردشگری جهت ایام نوروز در شهر جهانی یزد تعیین شد.

 مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام سال نو و پیش بینی حضور گردشگران داخلی و خارجی  به استان یزد مسیر های ویژه گردشگری جهت ایام نوروز در شهر جهانی یزد تعیین شد.

فاطمه دانش یزدی افزود:در نزدیکی اماکن دیدنی و تاریخی نظیر باغ دولت آباد ، میدان امیرچقماق ، آتشکده، بافت تاریخی و .... 14 ایستگاه ویژه به نام ایستگاه گردشگری ایجاد شود تا مسافران با وسایل حمل و نقل عمومی به اماکن تاریخی منتقل شوند.

 وی ادامه داد: با نزدیک شدن به ایام سال نو و پیش بینی حضور گردشگران داخلی و خارجی در این ایام درپی ثبت جهانی بافت تاریخی شهر، طی نشستی با حضور نماینده اداره کل میراث فرهنگی استان یزد و دیگر اعضاء کمیسیون فرهنگی گردشگری شورای اسلامی شهر یزد، تصمیماتی در خصوص تعیین یک مسیر ویژه گردشگری، با هدف کنترل ترافیک شهر یزد و دسترسی بهتر و سریعتر مسافران به اماکن دیدنی و تاریخی اتخاذ شد.

هماهنگی با مدیران هتل ها، جهت استفاده مسافرین از وسیله نقلیه عمومی خاص هتل، جهت تردد در شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری، از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود تا به نوعی از ایجاد ترافیک سنگین در سطح شهر خصوصا نواحی مرکزی و بافت تاریخی کاسته شود‎.

گفتنی است در این جلسه تصمیم بر این شد این مسیرها در نقشه های نوروزی مشخص شوند و در کنار نقشه توضیحاتی در خصوص آنها جهت اطلاع مسافران درج شود.

لازم به ذکر است تهیه تابلو های دو زبانه جهت ایستگاهها و شماره گذاری آنها از دیگر مسائل مورد طرح در این نشست بود.

انتهای پیام/ ی

مسیر ویژه گردشگری جهت ایام نوروز در شهر یزد تعیین شد

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.