سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مرحله نخست عملیات واکسیناسیون فلج اطفال از امروز در سیستان و بلوچستان برای تمام کودکان ایرانی و غیر ایرانی آغاز شد.

دکتر سید مهدی طباطبایی  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:مرحله نخست این طرح که از امروز در سراسر سیستان و بلوچستان آغاز شده تا هشتم اسفند ادامه دارد.

دکتر سید مهدی طباطبایی افزود: پیش بینی می‌شود حدود ۴۵۰ هزار کودک زیر پنج سال در سراسر سیستان و بلوچستان در این طرح قطره فلج اطفال دریافت کنند.

وی ادامه داد: اجرای این طرح خانه به خانه است و تیم‌های سلامت شامل کارشناسان بهداشتی و داوطلبان سلامت در قالب تیم‌های ۲ نفره از دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر استان برای اجرای عملیات واکسیناسیون کودکان زیر پنج سال به درب منازل مردم در همه مناطق شهری و روستایی مراجعه می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: تمامی کودکانی که در سیستان و بلوچستان حضور دارند چه ایرانی و یا غیر ایرانی باید قطره واکسن فلج اطفال دریافت کنند.

دکتر طباطبایی از مردم سیستان و بلوچستان خواست انجام واکسیناسیون فلج اطفال را جدی بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که کودک زیر پنج سال دارند اگر در زمان مراجعه تیم‌های سلامت در منزل حضور نداشتند حتما به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

وی گفت: حدود سه هزار نفر در قالب تیم‌های سلامت و داوطلبان سلامت در سراسر سیستان و بلوچستان اجرای این طرح مهم را بر عهده دارند.

وی افزود: مرحله دوم این طرح ۱۸ تا ۲۱ فروردین سال آینده اجرا خواهد شد.

طباطبایی اظهار داشت: جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیردار از جمله فلج اطفال در سیستان و بلوچستان به سبب همسایگی با ۲ کشور افغانستان و پاکستان که همچنان در معرض بروز این گونه بیماری‌ها قرار دارند، همواره اولویت مسئولان بهداشتی درمانی کشور است.

وی افزود: با وجود اینکه از سال ۷۹ هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در میان کودکان ایرانی سیستان و بلوچستان مشاهده نشده است؛ اما طرح واکسیناسیون برای ایمن سازی اطفال تا ریشه کنی کامل این بیماری اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در سیستان و بلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.