رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان کمترین میزان آزادراه و بزرگراه را از نظر سرانه دارد و در همه راه‌ها رفت و برگشت از یک محور انجام می‌شود.

سیستان و بلوچستان کمترین میزان آزادراه و بزرگراه را از نظر سرانه داردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،امینی فرد رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در شورای توسعه استان افزود: کمتر از ۲۰۰ کیلومتر آزاد راه یا بزرگراه در استان وجود دارد و قسمت اعظم این راه مواصلاتی مشخصه حتی راه درجه یک را هم ندارد بنابراین امکان کشش ترافیکی بیشتری از این جاده نیست.

وی بیان کرد: دولت سرمایه گذاری خوبی برای افزایش ظرفیت بندر چابهار انجام داده است برای این که این ظرفیت صورت واقعی به خود بگیرد و عملکردی شود زیرساخت‌های مکمل دیگری نیاز دارد، مشکل اصلی که با آن مواجه هستیم راه هاست، راه‌های استان توان وضعیت ترافیکی فعلی را هم ندارد و بالاترین آمار تصادفات جاده‌ای متاسفانه بر اساس برخی شاخص‌ها مربوط به استان است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با بیان این که شبکه فعلی توان اعمال فشار بیشتر ترافیکی را ندارد ادامه داد: راه آهن که موضوع مهمی در ترانزیت است پیشرفت کندی دارد که به رئیس جمهور اعلام کرده ایم با این روند و اعتبارات قطره چکانی که در حوزه راه آهن در بودجه سالانه داریم تکمیل آن سال‌ها طول می‌کشد.

وی خاطرنشان کرد: در عمل زیرساخت‌های خوبی برای استفاده از ظرفیت‌های ترافیکی نداریم بنابراین پیشنهاد مجمع نمایندگان استان این بود که حداقل یک میلیارد دلار به صورت استقراض از صندوق ذخیره ارزی به این طرح اختصاص داده شود.

امینی فرد گفت: در سفر دولت دوازدهم به استان اعتبار اولیه‌ای با پیگیری مجمع نمایندگان و اعتبارات سفر رئیس جمهور اختصاص داده شد که در درجه اول دو بانده شدن جاده ایرانشهر – خاش که راه بسیار نامناسبی است انجام خواهد شد، امیدواریم فاز بعدی هم در دستور کار فوری و عاجل قرار گیرد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار