سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در حاشیه سفر وزیر آموزش‌و‌پرورش به مراکش صورت گرفت؛

قول «آیسسکو» برای تاسیس مدرسه در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

سازمان آیسسکو قول داد تا تاسیس دو مدرسه دخترانه و پسرانه را در مناطق زلزله زده کرمانشاه در دستور کار قرار دهد.

به گزارش حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش، در رباط پایتخت مغرب با خانم بسیمه الحقاوی وزیر خانواده و امور اجتماعی و کودکان کشور مغرب ملاقات کرد.
 
بطحایی در این ملاقات با اشاره به اهتمام جمهوری اسلامی ایران به موضوع زنان و سیاست دولت در استفاده از ظرفیت زنان در امور مدیریتی، تجارب مغرب را در این زمینه قابل تبادل با کشورمان دانست و ضمن دعوت از طرف مغربی، خواهان افزایش روابط بخش‌های مربوطه دو کشور در این زمینه شد.

وی همچنین در دیداری جداگانه با دكتر عبدالعزيز عثمان التويجري مدير كل سازمان آیسسکو ( سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی) گفتگو كرد.

در این گفتگو علاوه بر بحث و بررسی مسائل دو جانبه، سازمان آیسسکو قول تاسیس دو مدرسه دخترانه و پسرانه را در مناطق زلزله زده کرمانشاه داد.

از دیگر ملاقات‌های وزیر آموزش و پرورش در این سفر می توان به دیدار سید محمد بطحایی با مصطفی الرمید وزیر حقوق بشر کشور مغرب اشاره کرد که در آن موضوعات دو جانبه و مرتبط با دو کشور مورد مشورت و تبادل نظر قرار گرفت .

در خاتمه این سفر، وزیر آموزش و پرورش و هیات همراه از مسجد ملک حسن دوم در شهر کازابلانکا بازدید کردند. این مسجد یکی از بزرگترین مساجد جهان اسلام است که در ساحل شهر کازابلانکا ساخته شده و بمنزله دروازه ورودی به جهان اسلام از سمت اروپا است. مهمترین مراسم های مذهبی و نماز جمعه شهر کازابلانکا در مسجد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

مذاکرات وزیر آموزش‌وپرورش با شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی در حاشیه سفر به مغرب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.