سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش میزان افسردگی، سوغات شوم ریزگردها برای خوزستانی ها

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز ریزگردها را از عوامل افزایش میزان افسردگی و اضطراب در استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علیرضا سرکاکی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در حاشیه همایش مغز و شناخت با بیان اینکه ریزگردها آثار مخرب و نگران ‌کننده‌ای بر انسان دارند بیان کرد: این پدیده شوم سبب افزایش افسردگی و اضطراب در بین مردم خوزستان شده است.

وی با اشاره به اینکه دوران 8 ‌سال جنگ تحمیلی استرس زیادی را به مردم خوزستان تحمیل کرده است، تصریح کرد: در این دوران امکان یادگیری برای دانش آموزان و دانشجویان وجود نداشت و جنگ تاثیر منفی بر مردم گذاشت.

سرکاکی به آثار منفی و خاص گرمای شدید و بی ‌سابقه در تابستان و خشکسالی بر سطح یادگیری در جمعیت دانش آموزان و دانشجویان خوزستان اشاره کرد و اذعان داشت: همه این مشکلات یک‌ شبه قابل حل نیستند.

عضو هیئت‌ علمی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ادامه افزود: گرمای شدید و طاقت ‌فرسای خوزستان و استرس‌های ناشی از آن بر عملکرد مغز، قلب، عروق و کلیه تأثیر منفی دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته به خاطر ریزگردها و قطعی برق مدارس خوزستان به طور میانگین 2 روز تعطیل بود بیان داشت: این مسائل هم تاثیر منفی بر یادگیری دانش آموزان گذاشت.

علیرضا سرکاکی اظهار کرد: طوفان‌های ریزگرد در استان حداقل 2 بار در ماه رخ می دهند و اثرات نامطلوبی بر مغز، عملکردهای آن و سیستم قلب و عروق انسان می‌گذارد که در تحقیقات محققان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، تأثیر منفی و مخرب ریزگردها بر قلب و عروق انسان کاملاً اثبات شده است.

وی اذعان داشت: در کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی که هفته قبل در چابهار برگزار شد؛ سمپوزیوم تأثیر ریزگردها بر سیستم‌های بیولوژیک بدن توسط ما ایجاد شد و تیم تحقیقاتی ما، تأثیر ریزگردها را بر یادگیری، حافظه، افسردگی و اضطراب و فعالیت‌های حرکتی مطالعه کردیم.

سرکاکی در ادامه گفت: ریزگردها به راحتی سد خونی و مغزی را تخریب و از این طریق وارد مغز می‌شوند و در آنجا التهاب و استرس اکسیداتیو ایجاد و یادگیری و شناخت را به طور کامل مختل می‌کنند و به شکلی بی ‌سابقه باعث افسردگی و اضطراب در خوزستان شده است.

انتهای پیام/گ

ریزگردها یکی از عوامل افسردگی در خوزستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.