سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تا پایان سال 96؛

۵ مسابقه شطرنج بین المللی و ملی در کشور برگزار می شود

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: تا پایان سال جاری، 5 دوره مسابقه شطرنج بین المللی و ملی در کشور برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهرداد پهلوان زاده، رئیس فدراسیون شطرنج در نشست مشترک رؤسای فدراسیون های ورزشی که با حضور وزیر ورزش و جوانان در اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۱ تاکنون ورزش شطرنج کشور وضعیت جدی تری پیدا کرده و از رده ۷۴ در سال ۲۰۰۱ به رده ۵۱ در سال ۲۰۱۵ رسیده است بیان داشت: از این زمان به بعد با فعالیت های مختلف در حوزه ارتباطات بین المللی به رده ۲۸ صعود کرده است.

وی درخصوص مسابقات برگزار شده و مسابقاتی که قرار است تا پایان سال برگزار شود، اذعان کرد: یک مسابقه بین المللی در همدان، جام فجر در آمل، جام فردوسی در مشهد، جام کارون در خوزستان و مسابقه ای هم در پایتخت برگزار می گردد.

مسعود خلیلی، رئیس فدراسیون سوار کاری در این نشست مشترک اظهار داشت: در سال جاری به صورت هم زمان با دهه مبارکه فجر چهارمین مسابقه بین المللی سوارکاری با حضور ۲۱ سوارکار خارجی از ۱۱ کشور دنیا در ایران برگزار گردید.

وی با اشاره به اینکه مبلغی که باید برای جایزه پرداخت می شد بین ۵۰ تا ۱۵۰ هزار فرانک سوئیس بوده که با جذب اسپانسر جوایز را پرداخت و ناظر فدراسیون جهانی نیز برای اولین بار در این مسابقات حاضر شد، تصریح کرد: این مسابقه بین المللی ۱۸ الی ۲۰ بهمن ماه سال جاری برگزار شد؛ نفر اول در این مسابقه از کشور هلند بود، اما مابقی مقام ها را کشور ما به خود اختصاص داد.

خلیلی اذعان داشت: یک سهمیه المپیک برای نوجوانی از استان زنجان به منظور حضور در المپیک سوارکاری جوانان در آرژانتین، برای مسابقات آسیایی نیز برای اولین بار 2 سهمیه برای بانوان کشور کسب کردیم که البته مردان نیز در این سطح از مسابقات تاکنون شرکت نکرده بودند.

رئیس فدراسیون سوار کاری با بیان اینکه در خوزستان 3 هزار اسب ریجستر شده وجود دارد و این استان در حوزه اسب دوانی جایگاه خوبی دارد افزود: استانداری خوزستان نیز در اطراف شهر اهواز زمینی برای پیست اسب دوانی اختصاص داده تا بتوانیم مجموعه ای آبرومند در این حوزه داشته باشیم.

در ادامه مجید شایسته، رئیس فدراسیون تنیس ایران گفت: مسابقات ورزشی بین المللی فجر سالیانه در کشور برگزار می شود، در همین راستا از تاریخ ۱۴ تا ۲۱ بهمن ماه سال جاری میزبان رده جوانان این مسابقات بودیم و ۶۶ ورزشکار مرد و ۲۶ نفر از بانوان ورزشکار در این مسابقات حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه نیاز نداشتن روادید در مناطق آزاد سبب شده این مناطق بهترین مکان برای میزبانی مسابقات بین المللی باشند ابراز امیدواری کرد از این ظرفیت مهم در منطقه آزاد اروند به میزبانی استان خوزستان نیز بهره مند شویم.

شایسته به استقبال خوب از مسابقات بین المللی ورزشی به میزبانی جزیره کیش اشاره کرد و اظهار داشت: 5 مسابقه آسیایی و 4 مسابقه بین المللی در این جزیره برگزار شد که امیدواریم این مسابقات را در سال آینده نیز میزبانی کنیم.

انتهای پیام/گ

برگزاری 5 مسابقه بین المللی و ملی تا پایان سال 96 در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.