دور پنجم رقابت های بین المللی شطرنج جام کارون در اهواز پایان یافت و نفرات برتر این رقابت ها معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در جدول A رقابت های بین المللی شطرنج جام کارون در اهواز که 51 استاد بزرگ حضور داشتند، پس از پایان دور پنجم استاد بزرگ امیررضا پور رمضانعلی با کسب 4.5 امتیاز از 5 بازی به تنهایی در صدر جدول این گروه قرار گرفت.

استاد بزرگ فرخ آماناتوف از تاجیکستان با 4 امتیاز در مکان دوم جای گرفت.

اساتید بزرگ مهرداد صداقتی، علی حسین از عراق، گئورگ هاواتوریان از ارمنستان، سیبا شویلی از گرجستان همگی با کسب 3.5 امتیاز به ترتیب در مکان های سوم تا ششم رده بندی این گروه قرار گرفتند.

همچنین اولگ کورنف از اسپانیا، عدنان ندیمی فر، دالر وخیدف از ترکمنستان و همایون توفیقی هر کدام با 3 امتیاز در مکان های هفتم تا دهم ایستادند.

در جدول B این رقابت ها که 135 شطرنج باز حضور داشتند، محمد امین اسماعیلی نژاد با کسب 5 امتیاز در صدر جدول و مجتبی صفری با 4.5 امتیاز در مکان دوم این گروه قرار گرفتند.

همچنین سینا متقی، محمود قاری زاده، مریم توزادزه از گرجستان، آروین عادلی، شهریار کازرونی، مهیار درودیان، محرم احمدیان و محمدرضا عابدی همگی با 4 امتیاز در مکان های سوم تا دهم جدول گروه B قرار گرفته اند.

در جدول C این رقابت ها 65 شطرنج باز حضور دارند که پس از پایان دور پنجم خانم پرشیا کان یامارالا از ایرلند به تنهایی با کسب 5 امتیاز در صدر جدول این گروه قرار دارد. سجاد سادات، زهرا پروین، رضا عباسی، مصطفی عفری، امیرآرشام نعمانی همگی با کسب 4 امتیاز در مکان های دوم تا ششم این جدول قرار دارد.

مهیار نظری و محمدمتین سلیمانی هر کدام با کسب 3.5 در مکان های هفتم و هشتم رده بندی جای گرفته اند همچنین عسل جودی زاده و علیرضا سلیمانی مقدم در رده های نهم و دهم جای دارند.

این رقابت ها در 3 جدول و در 9 دور به روش سوییسی در حال برگزاری است که در جدول A بازیکنان دارای رنکینگ بالاتر از 2100 با یکدیگر به رقابت می پردازند همچنین در جداول B و C به ترتیب بازیکنان دارای رنکینگ کمتر از 2100 و بازیکنان زیر 14 سال حضور دارند.

رقابت های شطرنج جام کارون پس از 11 سال برای نخستین بار به صورت بین المللی برگزار می شود و نفرات برتر ایرانی این دوره از رقابت ها علاوه بر دریافت جوایز نقدی به اردوی تیم های ملی دعوت می شوند.

رقابت های بین المللی شطرنج جام کارون شامگاه شنبه 28 بهمن در مجموعه ورزشی هتل نیشکر اهواز آغاز شد که به مدت 8 روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/گ

معرفی برترین های مسابقات بین المللی شطرنج جام کارون

برچسب ها: شطرنج ، تیم ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.