سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان شمالی مشاهده نشد

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در خراسان شمالی تاکنون مشاهده نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز بجنورد؛ سید محمدمهدی احمدی مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی با اشاره به انجام پنج هزار نمونه گیری از طیور در خراسان شمالی، گفت: موردی از شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان، مشاهده نشده است.

احمدی، ساماندهی حمل کود، نظارت بر فعالیت عوامل مرغداری ها، آمایش واحدهای مرغداری، ساماندهی مرغداری های غیر مجاز، استقرار پست های قرنطینه با همکاری نیروی انتظامی و نظارت گشت شبانه دامپزشکی بر حمل و نقل طیور در استان را از اقدمات این اداره کل با هدف مقابله با شیوع ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد.

وی همچنین افزود: سازمان دامپزشکی کشور، با تدوین برنامه های چهار گانه به دنبال مقابله جدی با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است

مدیرکل دامپزشکی استان با اشاره به شیوع سویه جدیدی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی کشورهای منطقه، گفت: با توجه به مشاهده نشانه هایی از انتقال این بیماری به انسان، نهادها و دستگاه های مرتبط، اقداماتی را با هدف پیشگیری از گسترش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در کشور انجام دادند.

وی با بیان اینکه تاکنون 19 استان در کشور درگیر مقابله با این بیماری شده اند، افزود: سازمان دامپزشکی کشور، با تدوین برنامه های چهارگانه به دنبال مقابله جدی با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان است.

احمدی کنترل بیماری در نوار شمالی کشور که محل فرود پرندگان مهاجر است از جمله استان های مرزی و استان های دارای تالاب را از جمله برنامه های اصلی دانست.

وی همچنین با اشاره به نظارت مستمر بازرسان دامپزشکی بر فعالیت کشتارگاه ها، به مردم توصیه کرد از مصرف فروارده هایی شامل گوشت مرغ و تخم مرغ نیم پخته پرهیز کنند و موارد مشکوک ابتلا به این بیماری را به تلفن 1512 اداره کل دامپزشکی گزارش دهند.

انتهای پیام/آ

نمونه گیری از طیور در خراسان شمالی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.