سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ۱۵۵ موقوفه در سیستان و بلوچستان

مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: ۱۵۵ موقوفه از ابتدای امسال تاکنون در این استان به ثبت رسیده است.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: موقوفه‌های امسال شامل زمین مسکونی، تجاری و کشاورزی بوده که با توجه به نیات واقفان برای انجام امور قرآنی، فرهنگی و سایر موارد وقف شده است.

وی ادامه داد: تاکنون چهار هزار و ۸۳۵ موقوفه در سیستان و بلوچستان ثبت شده است که ۲ هزار و ۳۸۱ فقره به زاهدان، هزار و ۱۷۰ فقره به زابل، ۹۵۰ به ایرانشهر و ۳۳۴ به زهک اختصاص دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه از مجموع کل موقوفات سیستان و بلوچستان تنها یک درصد آن به بخش قرآنی اختصاص دارد ضروری است نگاه ویژه‌ای خیران و واقفان در این زمینه داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به نیاز‌های جامعه ضروری است مردم متدین این استان علاوه بر انجام وقف‌های مذهبی و دینی در زمینه‌های مختلف از جمله درمان، آموزش، اشتغال، ازدواج و حمایت از خانواده‌های بی سرپرست و ایتام نیز بیش از گذشته گام بردارند.

حجت الاسلام تدینی استفاده از ظرفیت‌های مردمی در گسترش فرهنگ وقف و سوق دادن مردم به انجام وقف‌های مشارکتی را از جمله مهمترین برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

انتهای پیام/ع

ثبت  موقوفات در سیستان و بلوچستان

برچسب ها: اداره اوقاف ، وقف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.