سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جانسون: وضع خروج انگلیس از اتحادیه اروپا آشفته است

وزیر خارجه انگلیس در دیداری خصوصی با مقامات آلمانی، روند پیش رفتن برکسیت را «آشفته» توصیف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، برخی منابع آگاه در اتحادیه اروپا اعلام کردند: بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلیس در یک دیدار خصوصی با مقامات ارشد آلمان، اوضاع مرتبط با برکسیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) را «آشفته» توصیف کرده است. این درحالی است که بوریس جانسون در همه پرسی سال 2016 خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، از حامیان خروج کشور از این اتحادیه بود.

بنابر اعلام منابع آگاه، جانسون در این دیدار خصوصی از مقامات آلمانی درخواست کرده است که برکسیت را به یک «فرصت اقتصادی» تبدیل کنند.

این در حالی است که دوستان جانسون این اظهارات را تکذیب کردند. یکی از دوستان او گفت: این ادعاهای قدیمی پوچ و بی معنی هستند. بوریس می داند که برکسیت یک «موفقیت بزرگ» است و ما باید دوباره کنترل پول، قوانین و مرزهایمان را به دست بگیریم.

گزارشها حاکی از آن است که این دیدار خصوصی میان جانسون و مقامات آلمانی، به احتمال زیاد در نوامبر 2016 و یا در آوریل 2017 در سفر وی به برلین رخ داده است.

مذاکرات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا میان لندن و بروکسل از ماه ژوئن سال گذشته میلادی آغاز شد و قرار است تا مارس 2019 پایان یابد. همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که 23 ژوئن سال 2016 برگزار شد، آینده اقتصادی و تجاری این کشور را در هاله ای از ابهام فرو برده است.


انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.