سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار میراث فرهنگی به حفاری های غیر مجاز در چناران

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت:حفاری غیرمجاز در غار پرده رستم چناران انجام شده که با هرگونه حفاری غیرمجاز برخورد می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمد طاهریان‌مقدم گفت:بر اساس گزارشات واصله از سوی دوستداران میراث فرهنگی چناران مبنی بر حفاری غیرمجاز در پشت شهرک صنعتی چناران گروه حفاظت میراث به محل مذ کور مراجعه کردند.

وی افزود: قاچاقچیان قبل از رسیدن ماموران از محل متواری شده بودند، اما آثار و ابزار آلات برای حفاری در محل از آن‌ها به دست آمد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چناران گفت:در پشت شهرک صنعتی چناران، غار‌هایی وجود دارد که راه دسترسی به آن‌ها بسیار دشوار است، اما در بازدید از این غار‌ها مشاهده شد، قاچاقچیان گودال‌هایی به گودی ۵ متر را در درون این غار قبلا کنده بودند و حفاری در آنجا انجام شده است.

محمد طاهریان‌مقدم افزود: با توجه به سردی هوا و گستردگی چناران، قاچاقچیان هر چند گاهی به حفاری غیرمجاز اقدام می‌کنند، ولی یگان حفاظت با استفاده از اطلاعات دوستداران میراث با آن‌ها برخورد می‌کند و همین برخورد سبب کاهش حفاری‌های غیرمجاز در این شهرستان شده است.

انتهای پیام //ز. ج


برخورد با حفاران غیر مجاز در چناران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.