سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم قرار گرفتن مقالات همایش سیره علوی باید در اختیار مسئولان

نماینده، ولی فقیه در لرستان گفت: مطالب و مقالات همایش سیره علوی باید در اختیار مسئولان قرار گیرد تا از آن بهره‌برداری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آیت الله سید احمد میرعمادی نماینده، ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: همایش سیره علوی طی ۹ دوره برگزار شده که در این دوره‌ها هزار و ۱۰۰ مقاله به دبیرخانه بنیاد بین‌المللی غدیر با ۳۰۰ موضوع ارسال شده است.

وی با بیان دانشگاه‌های ما باید افتخار کنند که پرچمدار سیره علوی در جهان هستند، افزود: مجموعه خروجی همایش سیره علوی یک دایره المعارف سیره علوی است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان در بخشی از سخنان خود با اشاره به سیاست‌های اقتصادی حضرت علی (ع) عنوان کرد: سیاست‌های اقتصادی امیرمومنان علی علیه السلام اهمیت ویژه‌ای دارد چراکه در کشور داری سیاست صحیح و اقتصادی باید سرلوحه امورات باشد؛ داشتن سیاست صحیح تداوم حکومت تاثیر زیادی دارد و ناتوانی سیاسی آفت زمامداری و سبب زوال حکومت‌هاست.

وی با اشاره به اینکه بعد از رحلت پیامبر مدت ۲۵ سال حکومت در دست‌ها اموی‌ها بود، بیان کرد: در این مدت که دلبستگی، خود بینی و تعصبات جاهلی حاکم بود پس از این که حضرت علی علیه السلام خلافت را به دست گرفت اولین سیاستی که آن را اجرایی کرد اصلاح اقتصادی و مبارزه با فساد اداری و اقتصادی بوده است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امروزه معادن، نفت و پتروشیمی در اختیار و انحصار عده خاصی است، تصریح کرد: امیرالمومنین با دو ویژگی رعایت عدالت در تقسیم و حبس کردن حقوق عمومی ثروت را بین مردم به صورت عادلانه تقسیم می‌کرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های امیرالمومنین علی علیه السلام گفت: ایشان از دست و دلبازی از اموال عمومی جلوگیری می‌کردند، اما متاسفانه بعضی‌ها زمانی که به بیت المال می‌رسد دست و دلباز می‌شوند، اما در زمان حضرت علی (ع) دست و دلبازی بیت المال وجود نداشت.

نماینده، ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: ما مطالب و مقالات این زمینه را باید در اختیار مسئولان قرار دهیم تا از آن بهره‌برداری کنند.

انتهای پیام/م

مقالات همایش سیره علوی باید در اختیار مسئولان قرار گیرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.