امام جمعه پلدختر نخبه‌پروری و تقویت تولید ملی را از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: امام علی (ع) اولین کسی است که بحث اقتصاد را ترویج می‌کند و مردم را به انجام کار‌های اقتصادی تشویق می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد سوری، امام جمعه پلدختر، در رابطه با برگزاری همایش‌هایی مانند «سیره علوی»، گفت: قطعاً و یقیناً چنین برنامه‌هایی ضمن تبیین و سبک زندگی اسلامی براساس فرمایشات امام علی و ائمه اطهار (ع)، می‌تواند سرمشق خوبی برای زندگی امروزی ما باشد.

وی تأکید کرد: آشنایی مردم با سیره علوی و ائمه‌اطهار (ع) یقیناً جلوی ترویج فرهنگ مخرب غرب را می‌گیرد، فرهنگی که چیزی جزء بی‌بندوباری و بدبختی‎هایی که جزء لاینفک این سبک زندگی است، به مردم نمی‌دهد.

سوری با اشاره به این‌که سیره علوی هم می‌تواند بازدارنده باشد و هم عاملی برای تشویق مردم برای عمل کردن به راه و روش ائمه‌اطهار (ع)، عنوان کرد: در برگزاری همایش‌های مذهبی مانند سیره علوی دشمن‌شناسی، بصیرت‌افزایی و سبک زندگی علوی باید مدنظر باشد، که جامعه ما نیازمند این مقوله است.

امام جمعه پلدختر با اشاره به بحث اقتصاد مقاومتی در سیره امام علی (ع)، ادامه داد: حضرت علی (ع) در بحث اقتصاد مردم را دعوت می‌کند به این‌که روی پای خود بایستند، اگر به احادیث و نامه‌های امام علی (ع) بنگریم، می‌بینیم که به بحث اقتصاد اشاره دارند که همان اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودند: برگرفته از فرمایشات معصومین (ع) است.

وی ادامه داد: امام علی (ع) به‌عنوان شخص اول مملکت اولین کسی است که بحث اقتصاد را ترویج می‌کند و نخلستان‌هایی را آباد کرده و به مردم واگذار می‌کنند و مردم را به انجام کار‌های اقتصادی تشویق می‌کنند و در جا‌های مختلف نیز مردم را کار کردن تشویق می‌کنند چراکه بیکاری را بدترین آفت می‌دانند، یعنی درواقع آن‌ها را به ایستادن روی پای خود تشویق کرده و یک اقتصاد مولد را ایجاد می‌کند، امام علی (ع) کاری می‌کند که هر شخصی بتواند یک اقتصاد مولد را تولید کرده و به آن تکیه کند.

سوری با اشاره به این‌که کشور ما از نظر ذخایر نفتی و گازی و از نظر نیرو‌های انسانی جوان، کشوری غنی است، عنوان کرد: به نظر بنده اگر اقتصاد مقاومتی بخواهد مولد باشد و بتواند در عصر ما کاری کند که تحریم‌ها بر روی ما اثر نداشته باشند، لازم است که دولت و دولت مردان روستا‌ها را تقویت کنند و دستگاه‌های زودبازده و صنعتی را تقویت کنند و کاری کنند که مردم خودشان به آن سمت بروند.

امام جمعه پلدختر ادامه داد: همچنین دولت و دولت‌مردان باید بحث خصوصی‌سازی را تقویت کنند و به نیروی انسانی که یکی‌از ارکان اقتصاد مقاومتی است دقت کنند و سعی آن‌ها با اساس این باشد که کار‌ها را براساس توانمندی اعطاء کنند، این‌گونه نباشد که به کسی‌که توانمندی ندارد، کار بدهند.

وی در ادامه گفت: اگر سعی دولت و دولت‌مردان براین است که اقتصاد مقاومتی تحقق پیدا کند و تحریم‌ها کارایی نداشته باشد، باید نیروی انسانی کارآمد را تقویت کنند، به‌عنوان مثال در بحث کشاورزی، بسیاری از باغداران شهرستان‌های ما مقاوم‌اند و می‌توانند مولد بوده و محصولات خود را صادر کنند، در جاهایی‌که کارخانجاتی وجود دارند، اگر مقداری دولت آن‌ها را تقویت کرده و به آن‌ها یارانه بدهد و از نیرو‌هایی که می‌توانند و مخترع هشتند، آن‌ها را تقویت کنند و واردات محصولاتی که مشابه داخلی دارد را به حداقل برسانند، باعث می‌شود اقتصاد ما مقاوم باشد که تحریمی نتواند به آن آسیب وارد کند.

سوری در پایان تأکید کرد: در یک کلام جهت تحقق اقتصاد مقاومتی، دولت باید به سمت نخبه‌پروری و تقویت تولید ملی پیش برود.

انتهای پیام/د

نخبه‌پروری و تقویت تولید ملی؛ از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.