سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اطلاعاتی درباره هواپیمای سقوط کرده ای. تی. آر آسمان

شرکت ایتالیایی- فرانسوی ATR سومین کمپانی هواپیماسازی است که پس از امضای برجام به طرف قرارداد کشورمان برای نوسازی ناوگان فرسوده خطوط هواپیمایی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  ایران پس از برجام خیز بلند و مهمی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی خود برداشت تا امنیت مسافران را تامین کند و به کورس رقابت شرکت‌های هوایی بازگردد.
 
اما این سوال مطرح می‌شود که چرا ایران علاوه بر خرید هواپیماهای مدرن از بوئینگ و ایرباس  به سراغ ATR72-600 رفته است؟.

شرکت ایتالیایی- فرانسوی ATR سومین کمپانی هواپیماسازی است که پس از امضای برجام به طرف قرارداد کشورمان برای نوسازی ناوگان فرسوده خطوط هواپیمایی تبدیل شده است.

براین اساس می توان ATR را بزرگترین کمپانی تولید هواپیماهای منطقه ای تا سقف 90 صندلی برشمرد. این کمپانی در سال 1981 به واسطه همکاری دو غول هوایی ایرباس و Leonardo تاسیس شد.

ATR تا به حال بیش از 1500 هواپیما فروخته است و بیش از 200 اپراتور در بیش از 100 کشور دنیا دارد. هر 8 ثانیه یک بار، یک فروند ATR در جایی از دنیا فرود می آید. ٢٠٠ شرکت هواپیمایی در سراسر دنیا از این نوع هواپیما استفاده می‌کنند.

ATR72 هواپیما دو موتوره توربوپراپ میان‌برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای. تی. آر تولید می‌شود و نوع تکامل یافته‌ای این هواپیما. ATR42 است که از سال ۱۹۸۹ تولیدش آغاز شد و معمولاً برای حمل و نقل منطقه‌ای توسط شرکت‌های مسافربری انتخاب می‌شود.

ATR72-600 که برای خرید توسط ایران انتخاب شده است، توانایی طی کردن مسافت بین ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ کیلومتر را دارد و می‌تواند در پروازهای داخلی میان فرودگاه‌های کوچک ایران مورد استفاده قرار گیرد. در واقع این هواپیما قرار است در خطوط هوایی داخلی جایگزین برخی از فرسوده ترین هواپیماهای موجود در جهان نظیر انواع فوکر و MD (مکدانل داگلاس) شوند که سال هاست در خطوط پروازی داخلی مشغول رفت و آمد هستند.

از جمله مشخصات عملکردی سری ATR 600 می توان به سرعت کروز (پیمایش طولانی) 509 کیلومتر در ساعت، بُرد پروازی 1500 کیلومتر و نیاز به مسافت 1333 متری برای پرواز (طول مسیر تیک‌آف) اشاره کرد که استفاده از این هواپیما را در مسیرهای درون شهری و فرودگاه های نسبتا کوچک شهرهای کشور امکان پذیر می‌کند.

سری 600 ATR از تجهیزات امنیتی و رفاهی بیشتری نسبت به مدل‌های گذشته این شرکت برخوردار است و به لطف موتورهای PW127M در حدود 5 درصد توان کششی بیشتری را در زمان تیک‌آف یا بلند شدت از روی باند پرواز در اختیار خلبان قرار می دهد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
روحشون شاد خیلی غم انگیزه
ناشناس
۱۴:۵۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۱۳:۲۳ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
خدا به خانواده هاشون صبر بده
ناشناس
۱۲:۵۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
خدابیامرزدشون روحشان شاد تسلیت به خانواده های مصیبت شده
ناشناس
۰۳:۵۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
تسلیت به ایران تسلیت به تهران تسلیت هموطن
حسن
۰۲:۵۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۶
روحشان شاد خداوند به خانوادشون صبر بده
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
تسلیت به خانواده های داغدار و طلب آمرزش برای جانباختگان این سانحه دردناک...فقط میتونم بگم خدایا تو به ما رحم کن و مصیبت ما افزون است بیشمار مگردان!!! تسلیت هموطن، تسلیت مادران داغدیده، تسلیت خاک داغدار و دریای نارام و کوه بی قرارم، تسلیت وطنم، دیگه طاقت شنیدن خبرهای بد رو ندارم...هنوز چهلم سانچی نشده دوباره یه فاجعه دم عیدی رخ داد خیلی سخته، در کرمانشاه متاسفانه خیلی ها در سر پل ذهاب اصلا کانکس ندارند، بسیاری از مردم که کانکس ندارن در حال تخلیه وسایلشون از درون چادر‌ها هستند، امشب تا فردا صبح بارش شدیدتری پیش بینی شده است، من اهل اهوازم اینجا هوا ندارد...خدا جانباختگان حادثه آسمان را بیامرزد
#ایران تسلیت #ایرانم_قلبم_وطنم❤️ #تسلیت_هموطن
#عید_بی_شما_معنا_ندارد
ناشناس
۲۳:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خداکنه قبل سقوط تونسته باشه فرود اضطراری کنه داشتیم که توی برف افتاده وخیلی ها زنده موندن.
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
تسلیت میگم. روحشان شاد
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
این هواپیما قبلا هم اورهال شده بود
ناشناس
۲۱:۱۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
کشورهای ایتالیا فرانسه جوابگو سقوط هواپیمای خود باشند،
بنده خدا
۱۹:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
انالله وانا الیه راجعون
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
روحشون شاد،نسل جدید توپولف ازراه رسید،خدا به داد برسه
ناشناس
۱۸:۴۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
هواپیماهای ملخی چون ارتفاع پروازشون کمه بدرد مسیرای کوهستانی مخصوصا با کوههای بلند نمیخورن اونوقت به جای جت این ملخیا رو گذاشتن تو مسیر کوهستانی
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
روحشان شاد
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
روحشون شاد
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
در سال گذشته همین هواپیما با همین کاپیتان به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در یاسوج‌ شد
ناشناس
۱۸:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
در سال گذشته همین هواپیما با همین کاپیتان به دلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری در یاسوج‌ شد
ناشناس
۱۸:۰۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
اگه این سانحه بدلیل تکراری یخ‌زدگی قطعات باشد مقصر خط هوایی است که در شرایط فعلی از این هواپیما استفاده کرده‌.
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خدا بیامرزدشون روحشون شاد
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خدا بیامرزدشون روحشون شاد
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خدا بیامرزدشون
ناشناس
۱۴:۴۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خیلی از عزیزانی که در این حادثه جان خود را از دست دادن جایگاه مهمی در علوم مختلف داشتند خدا بیامرزدشون
محمد
۱۴:۴۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
1500 هواپیما چطور هر 8 ثانیه یکی شون در جای فرود میان ؟؟؟؟!!!!!!
محمد
۱۴:۴۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
1500 هواپیما چطور هر 8 ثانیه یکی شون در جای فرود میان ؟؟؟؟!!!!!!
ناشناس
۱۴:۳۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
متاسفم خدا همه را رحمت کند .نمی دانم چی بگم .
ناشناس
۱۳:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
خیلی خبر غم انگیزیه خدا بیامرزدشون
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
روحشون شاد