سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

دلایل مخالفت فرمانداری با طرح ترافیک جدید اعلام شد

عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران به تشریح دلایل مخالفت فرمانداری تهران با اجرای طرح ترافیک جدید پرداخت.

محمد قانبیلی‌ عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران‌ در گفتگو با خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مخالفت فرمانداری تهران نسبت به اجرای طرح ترافیک جدید و بازگرداندن آن به شورای شهر برای رفع ایرادات، اظهار کرد: یکی از مواردی‌ که موجب مردود شدن این طرح شد، مغایرت آن با قانون حمایت از جانبازان و معلولان بود. بر اساس این طرح این اقشار می‌توانند با 50 درصد تخفیف وارد محدوده طرح شوند، در حالی که در قانون حمایت از جانبازان گفته شده که جانبازان بالای 25 درصد با هماهنگی وزارت کشور و بنیاد شهید باید طرح رایگان بگیرند، لذا این بند مغایرت قانونی دارد.

عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران با بیان اینکه برخی موارد دیگر هم اشکالات اساسی داشت و نفع مردم در آن لحاظ نشده بود، گفت:به عنوان مثال در طرح ترافیک جدید به موضوع آژانس‌های مسافرتی و باربری توجهی نشده است و برای آن‌ها 50 درصد تخفیف مقرر شده بودند که همین موضوع باعث می‌شود تا بار مالی طرح به دوش مردم بیوفتد.

وی دلیل دیگر رد این طرح را ایجاد محدودیت برای تردد خودروهای هیبریدی‌ برشمرد و گفت: طبق این طرح قرار است این نوع خودروها برای ورود به محدوده طرح ترافیک یک دهم هزینه کامل را پرداخت کنند و در این طرح محدودیت گذاشته‌اند که اگر 40 هزار خودروی مجاز ورود به محدوده طرح ترافیک، طرح روزانه بخرند، دیگر هیبریدی‌ها نمی‌توانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند.

قانبیلی‌ علت دیگر بازگرداندن این طرح به شورای شهر را تعیین عوارض تردد در محدوده زوج و فرد خواند و گفت: بر این اساس شهروندان مجبور می‌شدند برای تردد در محدوده زوج و فرد هم پول پرداخت کنند و ما اعلام کردیم این مورد نمی‌تواند همراه این طرح اجرا شود، بلکه باید طرح جداگلانه‌ای برای این کار ارائه دهند.

عضو کمیته انطباق فرمانداری تهران با اشاره به الزام خودروهای هیبریدی‌ به پرداخت هزینه برای ورود به محدوده طرح ترافیک‌ با توجه به اینکه هیچگونه آلودگی ندارند، تصریح کرد: معتقدم شهرداری آلودگی و ترافیک را برای اجرای طرح جدید ترافیک بهانه کرده است تا درآمد زایی کند و نمونه آن هم اخذ هزینه از خودروهای هیبریدی‌ است که هیچگونه آلودگی ندارند و طبیعتا‌ هزینه‌هایی هم نباید پرداخت کنند، لذا من معتقدم خودروهای هیبریدی‌ باید به صورت رایگان وارد محدوده طرح ترافیک شوند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۵۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
اولا که ماشینای هیبریدیم بنزین میسوزونن و صد در صد برقی نیستن دوما رو هوا که پرواز نمیکنن تو خیابون را میرن و ترافیک درست میکنن سوما کلا وارداتین و حسابی ارز مملکت رو آتیش میزنن