سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رتبه نخست صادرات کالاهای غیرنفتی در 70 سال گذشته متعلق به پسته بوده است

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در 70 سال گذشته همواره رتبه نخست صادرات کالاهای غیرنفتی متعلق به پسته بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ «عرب‌پور» معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان  امروز 28 بهمن ماه در میز توسعه پسته در کرمان با حضور استان‌های مختلف و مسئولانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: این جلسه با هدف تسهیل روند و برطرف کردن موانع صادرات تشکیل شده و با توجه به وجود رقبا و تولیدکنندگان عمده پسته در دنیا و تهدیدی که در جهت خارج کردن بازار هدف ایران از سوی دیگر تولیدکنندگان وجود دارد، باید به این حوزه توجه ویژه و حمایت‌هایی صورت بگیرد.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: در 70 سال گذشته همواره رتبه نخست صادرات کالاهای غیرنفتی متعلق به پسته بوده و با توجه به مشکلات، باید به فکر جایگزینی برای پسته بوده یا با اقدام اساسی این محصول را از حالت کنونی خارج کنیم.

عرب‌پور تصریح کرد: پسته نخستین کالای صادراتی غیرنفتی در بخش کشاورزی با ارزش 1.5 تا 2 میلیارد دلار در سال‌های اخیر بوده و 80 درصد این محصول هر سال صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در 70 سال گذشته همواره رتبه نخست صادرات کالاهای غیرنفتی متعلق به پسته بوده و با توجه به مشکلات، باید به فکر جایگزینی برای پسته بوده یا با اقدام اساسی این محصول را از حالت کنونی خارج کنیم.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: بحث نمایشگاه را در زمینه صادرات خوب ندیده‌ایم در حالی که یارانه نمایشگاهی می‌تواند نمایندگان ما را به بازارهای هدف لینک کند.

وی افزود: مجموع سطح زیرکشت پسته کشور 300 هزار هکتار است که استان کرمان با داشتن 200 هزار هکتار سطح زیرکشت، رتبه نخست را دارد.

عرب‌پور یادآور شد: آب و انتقال و خرید و فروش آب چاه‌ها، خرده مالکی، عوارض گمرکی، تأمین مالی، نبود ثبات در نرخ ارز و ... از مشکلات حوزه پسته و صادرات این محصول است.

انتهای پیام/س

 

ضرورت توجه ویژه به تولیدکنندگان پسته در کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.