سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلايه‌های سرمايه‌گذار پروژه سقزچی نير از سنگ‌اندازی برخی مسئولان/ حاضر به مناظره هستم

سرمايه‌گذار پروژه گردشگری سثزچی نير گفت: برخی از مسئولان استان اردبيل به دليل دست نيافتن به منافع شخصی خود، مانع اجرای پروژه گردشگری سقزچی نير شده‌اند و اين در حالی است که اتمام اين پروژه برای 2 هزار نفر اشتغال ايجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،محمد پورتقی در نشست خبری با خبرگزاری‌های اردبيل در رابطه با مشکلات پروژه سقزچی نير اظهار داشت: سال 86 به دعوت مسئولان استان اردبيل برای سرمايه‌گذاری در اين استان حاضر شده و تنها برنده مزايده شرکت آب منطقه‌ای استان در پروژه سقزچی شهرستان نير شديم که احداث مجتمع آبدرمانی در اين منطقه در دستور کار شرکت توسعه گردشگری آذران نير قرار گرفت.
وی گفت: دولت در سال 86 مناطق نمونه گردشگری کشور من جمله 300 هکتار از مساحت نير را به عنوان منطقه نمونه گردشگری تصويب کرد که اين منطقه ملی و بين المللی محسوب می شود  و در اقدام اول 171 هکتار زمين را برای سرمايه گذاری شناسايی کرديم.
سرمايه‌گذار پروژه گردشگری سقزچی نير افزود: سال 87 مجوز عمليات اجرايی را دريافت کرديم و ميراث فرهنگی اردبيل طی نامه ای به امور اراضی، واگذاری 60 هکتار زمين به اين طرح را درخواست کرد و اين پروژه در سال 89 توسط استاندار وقت استان گلنگ زنی شد که در کمال تعجب برای انجام مانور تبليغاتی، درخواست برگزاری گلنگ‌زنی مجدد اين پروژه را کردند که با مخالفت ما مواجه شد.

پورتقی تصريح مرد: فردای آن روز از سوی شهرداری نير حکم توقيف عمليات صادر شد و نزديک به دو سال طول کشيد تا اين حکم توقيف به راه اول خود بازگردد و بعد از دو سال ادعا شد که اشتباه شده و با يک معذرت خواهی به ماجرا پايان دادند.

وی بيان کرد: بعد از رفع حکم توقيف، سال 91 وقتی خواستيم عمليات اجرايی را شروع کنيم 12 هکتار از زمين اين مجموعه را به دليل پيشرفت فيزيکی صفر درصد فسق کردند و اين در حالی بوده که کارشناس رسمی دادگستری، پيشرفت پروژه را 25 درصد اعلام کرده بود.

سرمايه‌گذار پروژه سقزچی نير گفت: سال 93 حکم ادامه عمليات اجرايی را اخذ کرديم و 500 هزار متر مربع خاکبرداری و خاک ريزی در اين منطقه صورت گرفته و حدود 6 ميليارد تومان هزينه کرديم و  10 سال از زمان شروع طرح می‌گذرد که قرار داد ما با آب منطقه ای 30 ساله بوده ولی به دليل کارشکنی های برخی ادارات، هزينه های سرمايه‌گذاری برای ما گران تمام شده و فعلاً به 800 ميليارد تومان رسيده است.

پورتقی افزود: 6 سال برای تکميل اين پروژه زمان در نظر گرفته شده بود که برای 2 هزار نفر به طور مستقيم اشتغالزايی داشت و برآورد سرمايه‌گذاری نيز 240 ميليارد تومان بوده که به کارشکنی‌های مختلف و گذشت10 سال در حال حاضر به 800 ميليارد تومان رسيده است.
وی تصريح کرد: با استاندار جديد اردبيل در رابطه با مشکلات اين پروژه رايزنی کرديم که پيشنهاد جذب سرمايه‌گذار خارجی به ما داده شد و با يک شرکت سرمايه‌گذاری روسی مذاکراتی انجام داديم که اين شرکت روسی حاضر به سرمايه‌گذاری 150 ميليون دلاری در اين پروژه شده و به صورت نامه کتبی اين موضوع را به ما اعلام کردند.

سرمايه‌گذار پروژه سقزچی نير اظهار داشت: در کمال ناباوری اين اقدام نيز از جانب مسئولان امر مورد قبول واقع نشده و مجددا اين پروژه بلاتکليف ماند.

پورتقی گفت: حاضرم با تمامی مسئولان به ويژه مدير و معاونين ميراث فرهنگی استان اردبيل در رابطه با کارشکنی‌های موجود بر سر راه اين پروژه در صدا و سيما و در مقابل رسانه‌ها مناظره کنم.

وی بيان کرد: احداث اين مجموعه گردشگری باعث ايجاد اشتغال برای جوانان منطقه و استان می‌شود که مقامات استان مازندران و برخی استانها شخصاً تماس گرفته و آماده همکاری و صدور مجوز های لازم برای هر نوع سرمايه گذاری را اعلام کردند اما به تعصب زادگاهم اردبيل به استان اردبيل آمدم ولی سنگ‌اندازی‌های زيادی برای اين پروژه به وجود آوردند.

به نقل از خبرگزاری آریا

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.