سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد؛

چشم انداز‌هایی برای آینده موفق شهر مشهد در شورای پنجم ترسیم کرده ایم

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت:بهترین روش را در جهت ساخت یک شهر موفق و آرمانی اجرایی خواهیم کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ محمدهادی مهدی‌نیا در سمینار آینده‌پژوهی زندگی در مریخ افزود: موضوع آینده‌پژوهی چند سالی است که در کشورمان رونق گرفته است و آینده‌پژوهی چیزی نیست جز تجسم بالقوه در تمامی حوزه‌هاست و باید به سمت پیشواز آینده موفق حرکت کنیم.

وی گفت: آینده می‌تواند آینده‌های متفاوتی را برای جمع‌های متفاوت رقم بزند و وقتی که نگاه جبرگرایانه تاریخی به آینده داشته باشیم آینده‌ای مشخص را برای خود تصور کرده‌ایم که به سمت آن حرکت می‌کنیم و نگاه آینده‌پژوهی بر ساختن ۳ نوع آینده ممکن، محتمل و مطلوب بوده است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه آهنگ تغییرات طی دهه‌ها و صده‌های گذشته به‌صورت تغییر بالایی پیدا کرده است، افزود: اطلاعات و دانش بشر پس از یک سال و ۸ ماه دو برابر می‌شود و باید نگاهی مثبت و رو به جلو نسبت داشتن یک آینده موفق و مطلوب داشته باشیم.

مهدی نیا اظهار کرد: بشر همیشه به دنبال تصویری از آینده در زمان حال بوده است که نمونه آن در فالگیری‌ها و رمالی‌ها است و از دوره رنسانس به بعد پیشرفت‌هایی که در علم پژوهی رخ داد قدرت پیش‌بینی برای آینده را به ما داد و تصویر آرمان شهر‌ها نوعی آینده‌پژوهی را در محیط شهری برایمان دارد.

وی گفت: در این حیطه روش‌های متفاوتی هم وجود و در شورای پنجم در نظر داریم تا از بهترین روش در جهت ساخت یک شهر موفق و آرمانی استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در شورای پنجم نگاه‌های کوتاه، میان و بلند مدت را در بحث نگاه به آینده داریم و در این رابطه چشم‌انداز سازی، چشم‌انداز نویسی، نقشه راه، متود سازی و روش‌های ترکیبی را نیز در ترسیم آینده‌ای موفق داریم.

مهدی نیا گفت: اگر آینده را آینده‌ای محتمل و پر از آلودگی هوا، ترافیک، کمبود آب را می‌بینید که زندگی در مریخ به مراتب ساده‌تر از زندگی در زمین خواهد بود.

 

توجه به متخصصین و نخبگان موجب رشد و توسعه عملی در جامعه می شود

پروفسورمجتبی صدریا عضو انجمن جهانی طراحان شهری هم در این همایش گفت: ۴۰ میلیون نخبه کشور بهترین تصمیم در مسیر رشد و توسعه را عملی کنند.

وی افزود: اگر به دانشجو ها و متخصصین دانشگاهی کشور بها داده شوند به‌گونه‌ای عمل خواهند کرد که بهترین تصمیم را در مسیر رشد و توسعه عملی کنند.

عضو انجمن جهانی طراحان شهری تصریح کرد: نیازمند هماهنگی و همکاری دانشگاه‌ها، نهاد و موسسات دولتی و کارخانه‌ها در حوزه آینده‌پژوهی هستیم و درایت بالا در سطح کوچک قابل پیاده کردن است به شرط آنکه امکانات و ملزومات مورد نیاز آن فراهم باشد اگر دید وسیعی داشته باشیم عملکردی موفق‌تر خواهیم داشت.

پروفسور صدریا  با بیان اینکه همه ما ابرازهای امروزی قرن ۲۱ زندگی می‌کنیم و اگر ابزار درست و به‌روز استفاده نکنیم رشدی نخواهیم کرد.

 وی گفت: ما جامعه‌ای در اختیار داریم که اگر بخواهیم این جامعه را بهتر از وضعیت فعلی کنیم باید خودمان بخواهیم.

عضو انجمن جهانی طراحان شهری تصریح کرد: با همت و تلاش خودمان حرکت کنیم و نگاهی هم به اقدام و حرکت مسئولان نداشته باشیم.

انتهای پیام// ف. غ
 

برگزاری سمینار آینده‌پژوهی زندگی در مریخ در مشهد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.