سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز۲۰ میلیارد تومانی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

مدیر نمایندگی ستاددیه لرستان بابیان اینکه ۳۹۳ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان وجود دارد از نیاز ۲۰ میلیارد تومانی برای آزادی این تعداد زندانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ توکل شاکرمی مدیر نمایندگی ستاد دیه لرستان گفت: در حال حاضر ۳۹۳ نفر به دلیل ارتکاب جرائم غیرعمد در استان زندانی هستند.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۲۶ نفر بدهکار دیه تصادف، ۴ نفر بدهکار دیه حوادث کارگاهی، ۲۹۱ نفر بدهکار مالی جرائم غیر از کلاهبرداری و ۷۷ نفر نیز بدهکار مهریه و نفقه هستند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه لرستان مجموع بدهی این تعداد زندانی جرایم غیر عمد را ۴۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: با توجه به فرآیند آزادسازی در ستاد دیه و روند‌هایی که در خصوص دعوت شکات به صلح‌ و سازش وجود داشته پیش‌بینی می‌شود با نصف این مبلغ نیز بتوان تمامی زندانیان را آزاد کرد.

شاکرمی بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴۰ زندانی جرائم غیرعمد در استان آزاد شده که از این تعداد ۱۴ نفر خانم و ۲۲۶ نفر نیز آقا بودند.

وی با ابراز اینکه این تعداد زندانی با مبلغی بالغ بر ۲۱ میلیارد تومان آزاد شدند، گفت: ۹ میلیارد تومان این مبلغ از طریق گذشت رضایتمندانه حاصل شده و مابقی از طریق کمک‌های خیرین و استفاده از تسهیلات بانکی تامین شده‌است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه لرستان علت بیشتر وقوع جرائم غیرعمد را مشکلات اقتصادی دانست و یادآور شد: با وجود اینکه بیمه نقش بسزایی در کاهش ورود افراد به زندان بر اثر ارتکاب جرائم غیرعمد دارد، اما متاسفانه فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت نگرفته و همچنان شاهد جایگزینی افراد در زندان‌ها هستیم.

شاکرمی با بیان اینکه ۱۰ درصد کل زندانیان لرستان را زندانیان جرائم غیرعمد تشکیل می‌دهد، تاکید کرد: ضرورت دارد فرهنگ بیمه را در بین شهروندان ترویج دهیم.

انتهای پیام/م

۳۹۳ زندانی جرائم غیرعمد لرستان چشم‌انتظار کمک خیرین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.