مسئول انجمن حمایت از زندانیان الیگودرز از جمع آوری ۱۵۶ میلیون ریال کمک نقدی وغیر نقدی از خیرین در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حاجیعلی؛ مسئول انجمن حمایت از زندانیان الیگودرز، گفت: امسال در مراسم نسیم مهر که در جهت حمایت از خانواده زندانیان در الیگودرز برگزار شد ۱۲۶ میلیون ریال کمک نقدی و ۳۰ میلیون ریال کمک غیر نقدی از خیرین شهرستان جمع آوری شد.
 
وی به فلسفه انجمن حمایت از خانواده زندانیان در کشورمان اشاره کرد و افزود: انجمن حمایت از زندانیان در سال ۱۳۲۱ به پیشنهاد وزارت دادگستری تشکیل شد و در سال ۱۳۶۰ با تغییرات انجام شد از بخش خصوصی به بخش عام المنفعه تبدیل شود تا به خانواده زندانیان کمک شود.
 
مسئول انجمن حمایت از زندانیان الیگودرز گفت: دادستان در هر شهرستان رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان و فرماندار، شهردار، رئیس کمیته امداد و بهزیستی شهرستان، دو نفر معتمد و دو نفر بازرس نیز سایر اعضای این انجمن می‌باشند.
 
حاجیعلی افزود: در سطح استان لرستان تن‌ها چهار شهرستان الیگودرز، خرم آباد، بروجرد و دورود دارای انجمن حمایت از زندانیان می‌باشند.
 
وی در ادامه گفت: این انجمن فاقد درآمد واعتبارات دولتی است و یک موسسه خیریه عام المنفعه است و زمانی که مسئولیت انجمن را بر عهده گرفتم در آمد این انجمن ۵۰۰ میلیون ریال بوده است، ولی با لطف خیرین هم اکنون اعتباراین انجمن به ۹۳۰ میلیون رسیده است که این اعتبار برای انجمن و کمک به زندانیان هزینه خواهد شد.
 
مسئول انجمن حمایت از زندانیان الیگودرز گفت:: متاسفانه نگاه جامعه به خانواده زندانیان خوب نمی‌باشد واین قشر از جامعه نیازمند حمایت اصحاب رسانه و ائمه جماعات می‌باشند و هدف از برگزاری مراسمات" نسیم مهر" تن‌ها کمک به آن‌ها نیست بلکه هر کدام از شرکت کنندگان باید سفیرانی در جهت حمایت از خانواده زندانیان و ترویج نگاه مثبت در جامعه باشند.
 
وی افزود: خدمات این انجمن به زندانیان جرایم غیرعمد که بعلت بدهی، ضمانت و یا حادثه تصادف و ... دچار مشکلات مالی شده اند می‌باشد و در حقیقت خانواده زندانیان گناهی انجام نداده که پاسوز پدر خانواده شوند.
 
حاجیعلی افزود: سال گذشته با حمایت خیرین سبد کالای شامل اجناس و مواد اولیه ضروری خوراکی تهیه و به خانواده زندانیان در شب اول زمستان (یلدا) و اول نوروز اهدا شد.
 
مسئول انجمن حمایت از زندانیان را ترک تحصیل وعدم تامین مخارج مهمترین مشکلات خانواده‌های زندانیان دانست و گفت: متاسفانه با زندانی شدن پدر خانواده شاهد ترک تحصیل فرزندان هستیم چرا که فرزندان زمانی که مشاهده می‌کنند مادر خانواده به تنهایی قادر به تامین مخارج زندگی نیست از ادامه تحصیل انصراف داده و وارد بازار کار می‌شوند تا بتوانند مخارج زندگی را در نبود پدر تامین کنند.
 
 وی گفت: همچنین متاسفانه با زندانی شدن مرد خانواده اکثرا زنان رو به طلاق می‌روند که در این خصوص جلسات مشاوره توسط متخصصین در انجمن و برای حمایت از خانواده زندانیان برگزار شده است.
 
مدیر سابق کمیته امداد الیگودرز گفت: سال گذشته با همکاری آموزش وپرورش توانستیم دانش آموز دختری که بعلت زندانی شدن پدر از ادامه تحصیل انصراف داده بود به مدرسه بازگردانیم و همچنین در این مدت پزشکان، کسبه و... همکاری زیادی با انجمن در جهت حمایت از خانوادهای تحت پوشش داشته است.
 
حاجیعلی با اشاره به اینکه اشتغال زایی مهمترین کم به خانواده زندانیان است افزود: کارفرمایان که برای کارهای خدماتی و و نظافتی نیرو می‌خواهند می‌توانندبا مراجعه به انجمن واخذ قرداد جهت اشتغال زایی خانواده زندانیان اقدام کنند تا علاوه به آن‌ها در تامین مخارج زندگی کمک نموده و با حمایت از انجمن حمایت از خانواده زندانیان شهرستان زمینه کمک برای دیگر خانواده را فراهم آورند.
 
انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام ۴۰سال دارم دیسگ کمر و گردن وناراحتی قلب ریه دارم مستاجرم دختر۹ساله بیمه ندارم خواهش میکنم کمک کنید
Netherlands
ناشناس
۱۸:۲۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
پدری هستم شصت ساله که سی ساله مستاجرم میتونید زنگ بزنید بیایید تحقیق کنید کارگرم چندساله بیکارم دوتا بچه معلول ودوتا بچه بیکار دارم به همین شب‌های عزیز به نون شب هم‌محتاجم خانومم مریضی کلیه داره.پسر معلولم‌به تازگی یکی از چشماشو از دست داده ویکی باید عمل شه وگرنه اونم هم از دست میره مدارکش موجوده ترو ب امام حسین کمک کنید.
آخرین اخبار