سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار نخست وزیر ترکیه و صدراعظم آلمان در برلین

بینعالی ییلدریم با آنگلا مرکل دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، بینعالی ییلدریم -- نخست وزیر ترکیه -- با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان دیدار و درباره آخرین تحولات سوریه گفتگو کرد.

به گزارش فرانس 24، نخست وزیر ترکیه با صدراعظم آلمان دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که در برلین صورت گرفت، صدر اعظم آلمان بر بهبود روند اجرای قانون در ترکیه تاکید کرد. وی گفت: باید منتظر ماند و دید چشم انداز رعایت قانون در ترکیه چگونه پیش می رود.

مرکل که در یک کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ترکیه سخن می گفت، تصریح کرد: عادی سازی روابط آلمان با ترکیه تنها با آزادی خبرنگار آلمانی-ترکیه ای و بهبود روند اجرای قانون صورت خواهد گرفت.

حدود یکسال پیش آنکارا دنیس یوجل، خبرنگار آلمانی-ترکیه ای را به جرم جاسوسی بازداشت و روانه زندان کرد. یک روز پیش از ورود نخست وزیر ترکیه به آلمان، نخستین سالروز زندانی شدن دنیس اوجل بود. سوریه، حمله ترکیه به شمال این کشور و نیز مبارزه با تروریسم مهمترین محورهایی بودند که مرکل و ییلدریم در خصوص آنها به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در کنفرانس خبری مشترک، صدراعظم آلمان با اشاره به رخدادهایی که مناسبات دو کشور را در چند سال گذشته تیره کرده است، ابراز امیدواری کرد با حل مشکلات فعلی، این مناسبت بهبود یابد.

صدر اعظم آلمان گفت: بسیار روشن است که مسائل، موضوعات و مشکلات متعددی در حوزه سیاسی و دیپلماتیک بین آلمان و ترکیه وجود دارد. اینها مسائلی هستند که مناسبات ما را تحت تأثیر قرار داده و برای حل این مشکلات کارهای زیادی باید صورت بگیرد. این گفتگوها به نتیجه روشنی منتهی نشده، اما معنای مذاکره این است که در دو طرف آمادگی برای بررسی و حل مشکلات وجود دارد.

دیدار کاری نخست وزیر ترکیه از برلین تنها چند ساعته بود و نخست وزیر ترکیه به منظور شرکت در کنفرانس امنیتی به مونیخ خواهد رفت. مناسبات آلمان و ترکیه از زمان کودتای نافرجام پانزدهم جولای سال 2016 به تیرگی گرائیده است. عدم استرداد ده ها نظامی متهم به شرکت در کودتا که به آلمان پناهنده شده بودند، همچنین جلوگیری از پخش سخنرانی رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه برای ترکهای مقیم آلمان و ممانعت از سخنرانی چند وزیر دولت ترکیه در خاک این کشور خشم آنکارا را برانگیخت.

در مقابل رئیس جمهور ترکیه با فاشیست خطاب کردن مقامات آلمان و دستگیری حدود سی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر ترک تبار آلمانی، بر تیرگی مناسبات افزود. حمله نظامی به مناطق شمال سوریه، اختلافات میان دو کشور را تشدید کرده است.

انتهای پیام/

گفتگوی بینعالی و مرکل درباره سوریه

برچسب ها: ترکیه ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.