سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر انرژی امارات: تولیدکنندگان نفت پیش‌نویس توافقی را برای ائتلاف بلندمدت آماده می‌کنند

سهیل المزروعی اعلام کرد تولیدکنندگان نفت قصد دارند پیش نویس یک توافق برای ائتلافی بلندمدت را تا پایان امسال آماده کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ سهیل المزروعی -- وزیر انرژی امارات متحده عربی -- اعلام کرد تولیدکنندگان نفت قصد دارند پیش نویس یک توافق برای ائتلافی بلندمدت را تا پایان امسال آماده کنند.

بر اساس این گزارش،‏ المزروعی به روزنامه ”نشنال“ گفت سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) از اعضای خود می خواهد به منظور کاهش تاثیر هر گونه افزایش در قیمتها در سال کنونی به علت کاهش ارزش دلار،‏ ظرفیت بیشتری برای نفت ایجاد کنند. اوپک و تولیدکنندگان دیگر عرضه خود را برای حمایت از قیمتها بر اساس توافقی که اواخر سال 2018 به پایان می رسد،کاهش می دهند.

المزروعی گفت تلاش برای تدوین توافقی برای این ائتلاف بلندمدت ادامه دارد اما پیش نویس چارچوب همکاری شاید تصویب و از طرف همه بیست و چهار کشور تا پیش از پایان امسال امضا شود.

وی جزئیات بیشتری را درباره این چارچوب همکاری ارائه نکرد. المزروعی که رئیس اوپک نیز هست افزود این سازمان از همه اعضای خود ایجاد ظرفیتی بیشتر را خواستار است.

وی گفت: این ظرفیت اضافی برای تضمین این است که اگر افزایش زیادی در تقاضا یا مشکلی در یکی از کشورها به وجود آمد بتوان آن را در بازار جبران کرد و توازن را برای کوتاه مدت و میان مدت به بازار بازگرداند.

انتهای پیام/

ائتلاف بلند مدت کشورهای تولید کننده نفت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.