سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان:

ارائه برنامه جامعی برای گردشگران نوروزی در قالب تقویم گردشگری

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از ارائه برنامه جامعی برای گردشگران نوروزی در قالب تقویم گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  علی خاکسار معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان و کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری همدان گفت: برنامه‌های فرهنگی نوروزگاه همدان با هدف کمک به آژانس‌های مسافرتی برای برنامه‌ریزی سفرها و ارائه برنامه جامعی برای گردشگران نوروزی در قالب تقویم گردشگری گردآوری می‌شود.

وی افزود: در این راستا، سازمان‌های مردم نهاد، دستگاه‌ها و نهادهای شهرستانی می‌توانند برنامه‌ها و آیین‌های بومی و محلی خود را در قالب نوروزگاه‌ها اعلام کنند تا در تقویم گردشگری استان گنجانده و به مسافران اطلاع رسانی شود.

وی بیان کرد: امسال 11 کمیته، زیر مجموعه ستاد خدمات سفر استان همدان فعال است و این کمیته‌ها، فعالیت خود را از این هفته آغاز می‌کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری همدان به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتظار می‌رود نوروز امسال برای ساماندهی دست‌فروشان در اماکن پرگردشگر همدان همچون آرامگاه بوعلی، منطقه هگمتانه و آرامگاه باباطاهر به صورت جدی اقدام شود.

این مسؤول با بیان اینکه گردشگری کودک محوریت فعالیت‌های همدان است گفت: دستگاه‌هایی که در حوزه کودک فعال هستند باید در این زمینه مشارکت داشته باشند.

خاکسار ادامه داد: از 25 اسفند 95 تا 15 فروردین امسال، 329 هزار نفر از اماکن تاریخی دارای بلیت استان بازدید کردند همچنین 213 هزار نفر از اماکن تفریحی و گردشگری و 2 میلیون و 191 هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی استان همچون سراب‌ها بازدید کرده‌اند.

وی ادامه داد: نوروز 96 حدود 346 هزار نفر در اقامت‌گاه‌های دارای مجوز استان اقامت داشتند.

زند مدیر اجرایی باغ موزه دفاع مقدس همدان هم در این جلسه از نبود اطلاعات دقیق در خصوص باغ موزه همدان و نقشه آن در نقشه گردشگری همدان گلایه کرد و گفت: تابلوهای معرفی باغ موزه در داخل شهر همدان هم کم است.

الوند نماینده صدا و سیمای مرکز همدان نیز در این جلسه از هماهنگی برای حضور مسؤولان استانی و مدیریت ارشد استان در برنامه‌های تلویزیونی « حالا خورشید» و « شب فیروزه ای» خبر داد و گفت: در راستای رویداد 2018 برنامه‌های مختلفی برگزار و در دست اقدام است.

کارشناس هواشناسی اداره کل هواشناسی استان همدان نیز در این نشست گفت: بارش‌های امسال استان همدان نسبت به میانگین بلند مدت، 55 درصد کاهش داشته است اما شواهد نشان می‌دهد بارش‌ها در بهمن و اسفندماه امسال مطابق معمول است.

محمد حسن باقری شکیب افزود: از 2 هفته آینده، موج جدید بارش‌ها در استان آغاز می‌شود و پیش‌بینی می‌شود بیش از 50 میلیمتر و در برخی نقاط تا 100 میلیمتر بارش را در 2 هفته آینده شاهد باشیم.

انتهای پیام/د.ا

ارائه برنامه جامع گردشگری در همدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.