سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادبیات در فروردین ۹۶؛

پوستر نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد/ انتشار فراخوان سی و پنجمین دوره کتاب سال

در فروردین ۹۶، دومین جلسه ستاد اجرایی سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، ضمن رونمایی از پوستر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اتفاقاتی در فروردین ماه ۹۶ در حوزه ادبیات رخ داد. در این گزارش به مهمترین رویدادهای ادبی فروردين ماه ۹۶  اشاره می کنیم؛

پوستر نمایشگاه کتاب تهران رونمایی شد

در فروردين ۹۶؛ دومین جلسه ستاد اجرایی سی امين نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن رونمایی از پوستر برگزار شد. سید عباس صالحی در این جلسه با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره از نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه سی دوره از برگزاری نمایشگاه کتاب تهران می‌گذرد، انتظارات از نمایشگاه کتاب تهران افزایش یافته است.  باید تلاش شود تا رفاه مراجعه‌کنندگان و غرفه‌داران در نمایشگاه کتاب تهران تامین شود. امنیت نمایشگاه کتاب نیز مهم و جدی است. باید از حوادث و اتفاقاتی که ناشی از بی‌توجهی، مسامحه و نادیده‌انگاری است جلوگیری به عمل آید. همه کمیته‌ها و بخش‌ها باید در برنامه خود بر افزایش امنیت و رفاه توجه داشته باشند.

اختصاص یارانه ۱۶۴ میلیاردی خرید کتاب در نمایشگاه کتاب تهران

همایون امیرزاده با اشاره به یارانه اختصاص یافته از سوی معاونت امور فرهنگی عنوان کرد: ۱۶۴ میلیارد یارانه خرید کتاب به سی‎امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اختصاص یافته است که ۸۰ میلیارد ریال به دانشجویان و طلاب، ۲۴ میلیارد ریال برای دانش‌آموزان، یک میلیارد ریال برای اساتید حوزه و دانشگاه و ۵۰ میلیارد ریال بن مشارکتی مربوط به کتابخانه‌ها، مراکز علمی- فرهنگی، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز علمی و فرهنگی، کانون‌های فرهنگی مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و ... است.

امیرزاده با اشاره به نحوه مشارکت نهادها و سازمان‌ها نیز عنوان کرد: این معاونت در راستای تحقق سیاست‌های حمایتی در کمک به جامعه علمی کشور و ترویج فرهنگ کتابخوانی در دستگاه‌های دولتی، خصوصی و عمومی دستورالعمل نحوه استفاده از این مشارکت‌ها را در سایت نمايشگاه كتاب  اطلاع‌رسانی کرده است.

حضور روسای 14 نمایشگاه خارجی/ امضای تفاهم‌نامه میهمان مشترک با چین

غلامرضا نوعی؛ مدیر کمیته بین‌الملل سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به اقدامات این کمیته در این دوره از نمایشگاه گفت: برای نخستین بار در طول برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در این دوره شاهد حضور استانبول به‌عنوان «شهر مهمان» هستیم. مسئولان فرهنگی این شهر برنامه‌های متنوعی در نمایشگاه ارائه می‌کنند. هشت نفر از این کشور در نمایشگاه حضور دارند که اعزام چهار نویسنده برجسته ادبی از نقاط عطف این حضور است.

وی همچنین درباره برنامه‌های ایتالیا در نمایشگاه کتاب تهران گفت: در این دوره ایتالیا به‌عنوان کشور مهمان حضور دارد که پل ادبی میان دو کشور از چند ماه قبل با برگزاری نشست‌های تخصصی در ایران و ایتالیا آغاز شده است. در این دوره 32 نفر ازجمله مقامات عالی‌رتبه این کشور و 12 نفر نویسنده ادبی و هنری حضور دارند. همچنین علاوه برنشست‌های مشترک با نویسندگان ایرانی شاهد برگزاری «روز ایتالیا» نیز در نمایشگاه خواهیم بود.

انتخاب شعار نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

شورای سیاست‌گذاری سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با ریاست سید رضا صالحی امیری؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاوران وزیر و اعضای شورا روز چهارشنبه (۲۳ فروردین ماه) برگزار شد.  
 
همایون امیرزاده؛ سخنگوی سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با اشاره به انتخاب شعار این دوره از نمایشگاه عنوان کرد: پس از اعلام فراخوان پیشنهاد شعار به اهالی فرهنگ، تعداد ۱۸۰ پیشنهاد دریافت و پس از پالایش در جلسه‌ شورای سیاست‌گذاری مطرح شدند.  
 
وی افزود: پس از بحث و بررسی شعارهای پیشنهاد شده، شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» به عنوان شعار سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شد.  


فراخوان سی و پنجمین دوره کتاب سال منتشر شد

فراخوان سی و پنجمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف حمایت و تشویق مؤلفان، مترجمان، مصححان و ناشران سراسر کشور و ارتقای فرهنگ جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی از سوی دبیرخانه این جایزه منتشر شد.
 
مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار شد
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تودیع و معارفه ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی بیان کرد: اگر امروز اینجا هستیم به یمن خون شهدا است که از جان خود گذشتند که ما در فضای امن زیست داشته باشیم و این حق بزرگی است که آنها بر گردن ما دارند.
 
وی اظهار داشت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی، سازمان خوبی است با نیروی انسانی باانگیزه و با شرافت که خوشبختانه این سرمایه در خدمت خانم بروجردی است.
 
هفته هنر انقلاب اسلامی افتتاح شد

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در افتتاحیه هفته هنر انقلاب اسلامی، در خصوص شهید آوینی گفت: وقتی از شهید آوینی صحبت می‌کنیم، از هویت هنر انقلاب اسلامی صحبت می‌کنیم. بی‌شک او هویت هنر انقلاب اسلامی است. آوینی از جهان بینی اسلامی به دنیا نگاه می‌کرد. به همین دلیل سخنانی که می‌گفت، در دل انسان ها می نشست. متاسفانه ما کمتر به سنن الهی توجه داشتیم. اگر از این منظر نگاه کنیم، حتی آثارمان ديگرگونه خواهد بود.

انتهای پيام/

ادبيات ايران در فروردين 96 چگونه گذشت؟

 

 

برچسب ها: ادبیات ، کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.