سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقال تولیت موقوفه درمانی نقوی به دانشگاه علوم پزشکی کاشان

تولیت بیش از 650 موقوفه( کلیه املاک، رقبه، مجاری و اموال) مرحوم حاج محمدصادق نقوی به دانشگاه علوم پزشکی کاشان انتقال داده شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: مرحوم حاج محمد صادق نقوی به موجب وصیت نامه رسمی، تمامی اموال، املاک، مجاری و قنوات خود را وقف بر بیمارستان نقوی و عواید آن ها را تا ابد برای درمان بیماران و تجهیز بیمارستان قرار داده است.

حوریه زاهد، با اشاره به وصیت نامه این خیر سلامت، افزود: اداره این املاک و مستغلات تا 70 سال از تاریخ وقف بر عهده متولی خاص بود و بعد از 70 سال منحصراً و دائماً تولیت آن با دانشگاه علوم پزشکی کاشان می باشد.

وی تصریح کرد: رأی انتقال تولیت موقوفات مرحوم حاج محمدصادق نقوی با پیگیری های دفتر حقوقی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طبق مقررات اداره اوقاف و امور خیریه و مساعدت مسئولین مربوطه در اداره اوقاف شهرستان و استان، به نمایندگی ریاست این دانشگاه گرفته و ابلاغ شد.

به‌گفته‌وی، دانشگاه حسب وظيفه خود به منظور حراست و اداره موقوفات مكلف است پيگيري شرعي و قانوني را براي احياي حقوق موقوفه خود انجام دهد و بر این اساس نشستی با ریاست اداره اوقاف و امور خیریه به منظور تحویل و تحول پرونده های موقوفات مرحوم نقوی برگزار شد.

زاهد افزود: تمامی مستاجرين و متصرفين به منظور اجرائي شدن نيت واقف و تعيين تكليف شرعي و قانوني ديون و املاك تحت تصرف به دفتر حقوقي دانشگاه علوم پزشکی کاشان واقع در ميدان پانزده خرداد ، ابتداي خيابان اباذر، ستاد مركزي دانشگاه علوم پزشكي كاشان مراجعه نمايند تا ضمن شرعی بودن ادامه تصرفات خود، عواید مربوطه صرف ساخت و تجهیز بیمارستان نقوی شود.

وی، در پایان ضمن تشکر و قدردانی از تلاش های متولی قبلی این موقوفات و زحمات مدیریت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان و نیز اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای اداره و نظارت عالیه خود بر موقوفات، اعلام داشت: این دانشگاه تمام سعی و مساعی خود را به منظور اداره هر چه بهتر موقوفات مرحوم حاج محمد صادق نقوی و نیز اجرای نیات واقف محترم انجام خواهد داد تا از عواید آن در راستای ارتقای سلامت مردم منطقه استفاده گردد.

شايان ذكر است بيمارستان نقوي در سال 1313 توسط مرحوم حاج محمد صادق نقوي به منظور ارائه خدمات سلامت مردم منطقه بنيانگذاري گرديده و حسب وصيت آن مرحوم موقوفات قابل توجهي اعم از املاك و مستغلات و مجاري به منظور تكميل اين اقدام خير و تعمير و نگهداري، تجهيز و استمرار خدمت رساني نیز وقف شده است.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.