سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واگذاری ۳۰۰ پنل خورشیدی به مددجویان خراسان‌ شمالی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی از واگذاری ۳۰۰ پنل خورشیدی به مددجویان استان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد خراسان‌شمالی با بیان اینکه طرح پایلوت احداث ۱۲ نیروگاه خورشیدی خانگی خانوارهای تحت حمایت این نهاد طی امسال آغاز شد، گفت: دو طرح پنل خورشیدی منازل مددجویان کمیته امداد این استان به مناسبت ایام دهه مبارک فجر به بهره برداری رسید

وی با اشاره به اینکه فاز مطالعاتی اجرای این طرح به صورت پایلوت از شهرستان اسفراین آغاز شده است،اظهار کرد: طبق این طرح هزار خانوار مددجوی استان از مزایای پنل های خورشیدی خانگی بهره مند می‌شوند

اهرابی با بیان اینکه هم اکنون واگذاری ۱۰ پنل خورشیدی نیز دردست اقدام است، گفت: تا انتهای سال جاری ۳۰۰ طرح پنل خورشیدی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان به بهره برداری می‌رسد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: برای راه اندازی این پنل های خورشیدی برای هر خانوار مددجو 260 میلیون ریال از محل منابع قرض الحسنه بانک ها و منابع داخلی کمیته امداد استان هزینه می‌شود.

اهرابی ادامه داد: 200 میلیون ریال از این اعتبارات از محل منابع قرض الحسنه بانک ها و باقی مانده نیز به صورت آورده مددجو و منابع داخلی کمیته امداد استان تامین می شود.

وی با بیان اینکه برق تولیدی سالانه هر یک از این نیروگاه‌های خورشیدی حدود ۹ هزار کیلو وات ساعت است، گفت : مطابق تعرفه وزارت نیرو، این پنل های خورشیدی برای هر خانوار سالانه هفت میلیون تومان درآمد زایی دارد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی با اشاره به اینکه بخشی از این مبلغ صرف بازپرداخت تسهیلات و مابقی به عنوان درآمد به این خانواده ها تعلق می گیرد، عنوان کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و بهره مندی از کمک معیشت پایدار و مستمر تا ۲۰ سال آینده از جمله مزایای اجرای این طرح است .

انتهای پیام/آ

ارائه خدمات کمیته امداد خراسان شمالی به مددجویان استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.