سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار بیله سوار؛

تردد بیش از 8 هزار مسافر از مرز بیله سوار

فرماندار بیله سوار گفت: آمار مسافران پایانه مرزی این شهرستان در ۱۰ ماهه سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ آرام حلیم فرماندار بیله سوار در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان اردبیل تصریح کرد: امسال ۸۲۰ هزار نفر از مرز بیله سوار تردد داشته اند.

فرماندار بیله سوار با اشاره به اینکه روزانه نزدیک به دو هزار نفر از مرز تردد دارند، اضافه کرد: امسال با رشد مسافر مواجه هستیم و بیشترین میزان مسافران خارجی نیز اتباع آذری هستند.

حلیم به آمادگی پایانه مرزی برای پذیرش مسافران نوروزی اشاره و تاکید کرد: در تعطیلات سال گذشته مرز با ترافیک مسافر همراه بود و هزار دستگاه سواری از ایران به آذربایجان تردد داشتند.

وی متذکر شد: به منظور ساماندهی مسافران در مسیر سالن مسافربری تا میدان شهریار، خودرو‌های برقی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با هزین کرد ۷۰۰ میلیون تومان مستقر می‌شود که ضروری است مرزبانی در اجرای این طرح مشارکت داشته باشد.

فرماندار بیله سوار همچنین به ضرورت اجرای قانون ۸۰ دلار کالای همراه مسافر نیز اشاره و تاکید کرد: در صورت بی توجهی به این مهم زیان قابل توجهی متوجه واحد‌های صنفی مستقر در بازار شده و حتی احتمال تعطیلی برخی و بیکاری ۳۰۰ نفر وجود دارد.

حلیم تاکید کرد: با توجه به اینکه گمرک بیله سوار در نقطه صفر مرزی بوده و بر خلاف برخی گمرکات مجاور منطقه آزاد و یا محل ترانزیت ندارد، کالای همراه مسافر برای احیای بازار این شهر ضروری است و انتظار داریم گمرک همکاری لازم را به ویژه در ایام نوروز داشته باشد.

 

انتهای پیام/ی

 

افزایش تعداد مسافران در بیله سوار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.