سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از برگزاری جشنواره بازیافت تا قدردانی از پاکبانان نمونه در دهه فجر

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر گفت:: در دهه فجر امسال جشنواره بازیافت، مراسم تقدیر از پاکبانان نمونه و اجرای برنامه‌های شاد آموزشی در مدارس و مهدکودک‌ها برای آشنایی بیشتر با موضوع پسماند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  مهندس حسن شجاعی‌پور در کارگاه آموزشی پاکبانان با موضوعات قلب و عروق،ایدز و هپاتیت و افزایش امیدواری در پاکبانان که به همراه قدردانی از پاکبانان نمونه به مناسبت دهه فجر انقلاب برگزار شد، اظهار داشت: در راستای ارتقاء سطح آگاهی پاکبانان از مخاطرات شغلی و همچنین نحوه استفاده صحیح کنترل ریسک ها و عوامل بیماری‌زا با هدف صیانت از سلامت نیروی انسانی و کاهش حوادث ناشی از کار این دوره آموزشی برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال تاکنون دوره آموزشی ایمنی و بهداشت با سرفصل های مختص پاکبانان،دوره آموزشی ایمنی و بهداشت تخصصی ویژه لایروب ها، دوره آموزش و ایمنی و بهداشت تخصصی ویژه شاغلین در بخش جمع آوری و دفع پسماندهای بیمارستانی، دوره آموزشی ایمنی و بهداشت تخصصی ویژه کارگران تفکیک زباله برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر تصریح کرد: نقشی که پاکبانان در جامعه ایفا می‌کنند، از جمله کارهایی است که به دلیل عادی شدن برای شهروندان، اهمیت آن شاید حتی نادیده گرفته شود ولی، بر هیچ کس پوشیده نیست که اگر پاکبانان ساعتی دست از کار بکشند، چه فجایعی از نظر بهداشتی به بار خواهد آمد.

شجاعی یادآور شد: امروز در کنار اجرای این کارگاه مهم آموزشی که نقش اساسی در سلامت پاکبانان ایجاد می‌کند به دنبال این هستیم که با تکریم این قشر زحمتکش به آنها بگوییم که زحمات بی‌ادعا شما برای داشتن شهری زیبا، قابل فراموشی نیست و خود را مکلف به قدردانی از شما می‌دانیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری اولین جشنواره بازیافت توسط این مدیریت به مناسبت بزرگداشت دهه فجر عنوان کرد: این سازمان در راستای تفاهم نامه طرح همیار بازیافت که در مهرماه سال جاری با آموزش وپرورش شهرستان بوشهر منعقد گردید در 20 مدرسه ایستگاه بازیافت دایر کرد که طی آن به 18مدرسه نیز مخازن کارتن پلاست اهدا گردید.


وی ادامه داد: علاوه بر آن 20 مدرسه توسط آموزشگر طرح بازیافت مدارس در زمینه کاهش تولید پسماند و جداسازی پسماند خشک و تر به دانش آموزان مدارس آموزش های لازم داده شد و در این مراسم از سه مدرسه نمونه و شهروندان نمونه و ادارات و مهدکودک و صنف نمونه در امر جمع آوری پسماند خشک تقدیر به عمل آمد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری بندر بوشهر ادامه داد: به مناسبت بزرگداشت دهه فجر مراسم جشن بازیافت به همراه اجرای شاد و مفرح آموزشی برای مهد کودک‌های سطح شهر بوشهر برگزار گردید.

مهندس شجاعی بیان کرد: سازمان مدیریت پسماند در مهرماه سال جاری تفاهم نامه ای در زمینه بازیافت جهت مهدکودک‌های شهر بوشهر تحت عنوان طرح حامیان کوچک شهر سالم با بهزیستی شهرستان منعقد کرد که در راستای آن علاوه بر اهدا کارتن پلاست به تمامی مهدکودک های شهر یک نفر آموزشگر نیز به صورت مداوم به آموزش بچه های مهد اقدام نموده و یک سری بسته های آموزشی را به کودکان در زمینه بازیافت اهدا کردند.

انتهای پیام/م

جشنواره بازیافت برگزار شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.