سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه استان اردبیل از تک محوری خارج شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: توسعه استان اردبیل از تک محوری خارج شده و در چند محور با توجه به توانمندی هایی که در استان اردبیل وجود دارد توسعه پایدار و فراگیر مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، داود شایقی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل صبح امروز در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی اردبیل اظهار داشت: توسعه استان اردبیل از تک محوری خارج شده و در چند محور با توجه به توانمندی هایی که در استان اردبیل وجود دارد توسعه پایدار و فراگیر مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تسریع در اجرای پروژه‌ها از مهمترین اولویت‌هاست، تصریح کرد: با توجه ویژه دولت طرح‌های تحولی با محوریت کشاورزی در حال اجراست که با به ثمر نشستن این طرح زمینه تبدیل اراضی دیم به آبی و افزایش تولید محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اجرای پایاب سد خداآفرین را مصداق و نمود عینی از تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: با کلنگ‌زنی پروژه تبدیل 4 هزار و 200 هکتار از اراضی دیم به آبی و تجهیز آن به سیستم نوین آبیاری بارانی زمینه خوبی برای توسعه کشاورزی و دامداری در منطقه فراهم می آید.

شایقی با اشاره به اختصاص یک میلیارد دلار برای پروژه پایاب سد خداآفرین بدون محدودیت‌های خاص بیان کرد: در کنار اجرای این پروژه باید زیرساخت راه در این منطقه فراهم آید تا ترانزیت محصولات کشاورزی را به سایر مناطق کشور و حتی کشورهای همسایه شاهد باشیم.

وی تداوم اجرای راه‌آهن اردبیل را تا شهرستان‌های مرزی و شمال این استان ضروری دانست و گفت: در قالب پروژه‌های حوزه راهسازی و راه‌آهن تحولات خوبی در سال‌های نه چندان دور در پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی و نیز مشگین‌شهر اتفاق می‌افتد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار کرد: به رغم کاهش محسوس اعتبارات عمرانی در سال 97 و سال آینده با توجه ویژه دولت و رئیس سازمان برنامه و بودجه قرار شده اعتبارات حوزه راه‌آهن و راه‌های مواصلاتی استان به ویژه احداث بزرگراه‌ها با رشد مناسب اعتبارات روبه‌رو بوده و امیدواریم تدارک این زیرساخت‌ها زمینه توسعه شمال استان اردبیل را فراهم کند.

وی تصریح کرد: در کنار تدارک همه این امکانات و زیرساخت‌ها امیدواریم با تصویب منطقه آزاد در مجلس و ابلاغ دولت در مناطق مرزی گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار شرایط توسعه اقتصادی با تقویت تولید محصولات صادرات محور به خوبی فراهم آید.

انتهای پیام/ع

افزایش اعتبارات احداث بزرگراه‌ها در اردبیل

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.