سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سردار سلامی:

پیروزی انقلاب اسلامی مقدمه‌ای بر شکست‌های دیگر آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه بود

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: پیروزی انقلاب اسلامی آغازی بر شکست‌های دیگر ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در منطقه بود.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش "هم اندیشی میهمانان خارجی مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی" که در محل حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی مسیر و تاریخ جدیدی برای مسلمانان در عصر جاهلیت گشود.

سردار سلامی تصریح کرد:‌ این رخداد بزرگ در شرایطی صورت گرفت که هویت و شخصیت مسلمانان توسط غرب به یغما رفت چرا که پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند مفهومی به نام جهان اسلام در جغرافیای سیاسی عالم وجود نداشت.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد:‌ جهان اسلام بخش جدا نشدنی جغرافیای عالم غرب به مرکزیت آمریکا بود چرا که ثروت جهان اسلام به یغما می‌رفت و مسلمانان جامعه عقب مانده بودند.

وی گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا جهان اسلام را به گورستان تلخ تبدیل کرده بودند اما انقلاب اسلامی در اولین گام‌های خود آمریکا را شکست داد و این اقدام آغاز شکست‌های دیگر ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در منطقه بود.

سردار سلامی افزود: انقلاب اسلامی در اولین گام‌های خود توانست ایالات متحده را مغلوب کند چرا که شاه، ایران را تبدیل به یک ایالت از ایالات متحده کرده بود، در آن زمان سفارت رژیم صهیونیستی در تهران قرار داشت و مشروب فروشی‌ها از تعداد کتاب‌فروشی‌ها سبقت گرفته بودند به همین دلیل سقوط شاه یک شوک جدی برای آمریکا و آغاز کاری برای شکست‌های دیگر آنها در منطقه و جهان بود.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی در جهان اسلام با اراده آمریکا و انگلیس شکل گرفت و آنها جهان اسلام را تبدیل به گورستانی تلخ کرده بودند. 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: انقلاب اسلامی که پیروز شد همه قدرت‌های شیطانی عالم در مقابل تجلی نور خدا صف کشیدند. می‌دانستند اگر نظام جمهوری اسلامی موفق شود تکثیر و تکرار می‌شود و جوامع دیگر بیدار می‌شوند و جغرافیای نظام سلطه از بین می‌رود. بنابراین همه قدرت خود را به کار گرفتند.

وی افزود: امام فرمودند آنها (آمریکا) هیچ غلطی یعنی هیچ کاری نمی‌توانند بکنند. سفارت آمریکا که یک جاسوس‌خانه بود اشغال شد. آنها 444 روز اسیر بودند. برای آزادی گروگان‌هایشان نیروهای ویژه‌ای را تدارک دیدند. در حالی که ما آن موقع یک قدرت دفاعی اطمینان بخش نداشتیم.

سردار سلامی اضافه کرد: همه نیروهای نظامی آنها، هواپیما و هلی‌کوپترهایشان در طبس و در کویر سوختند. طوفان‌های شن ماموران خدا بودند و از آنها چیزی جز خاکستر باقی نماند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ملت ایران با دامنه‌های جهانی ترسیم کردند، جنگی که همه قدرت های بزرگ از رژیم‌های دست نشانده شان در منطقه حمایت کردند و ما در محاصره اقتصادی و تحریم تسلیحاتی بودیم، باز هم به یاری و اذن خدا و هدایت‌های امام این حادثه سخت را پشت سر گذاشتیم.

وی گفت: اعتقاد ما این بود که امت اسلام امت واحده هستند. هر مشکلی در هر نقطه‌ای از جهان اسلام مشکل ماست. عقاید رهبران بزرگ انقلاب ما هم حضرت امام خمینی(ره) و هم رهبر معظم انقلاب بر این است که اسلام مرز نمی‌شناسد.

سردار سلامی ادامه داد: بعد از جنگ ما به سمت آزادی فلسطین پیش رفتیم. پیشوایان انقلاب ما یک شعار یادمان دادند "اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود".
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: حزب الله قدرتمند که فخر عالم اسلام و دنیای عرب است شکل گرفت و نهضت فلسطین احیا شد، به موازات آن از مسلمانان بوسنی و هرزگوین حمایت کردیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قبل از انقلاب اسلامی هر زمانی مسلمانان با رژیم صهیونیستی می‌جنگیدند شکست می‌خوردند اما بعد از انقلاب اسلامی آمریکا و رژیم صهیونیستی فقط شکست خوردن را می‌آموزند.

وی با اشاره به پیش بینی رهبر انقلاب برای نابودی رژیم صهیونیستی گفت: می دانید رهبر معظم انقلاب کمتر از ۲۵ سال را برای پایان رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که به لطف خدا ملت اسلام این حقیقت را محقق می‌کنند.

سردار سلامی اظهار کرد: امروز اسرائیلی‌ها صدای فرزندان مسلمان را کنار مرزهای خود می‌شنوند و باید آرزوی از بحر تا نهر را فراموش کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تحریم و توطئه آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آمریکا ما را تحریم کرده بود و می‌خواست که فلج شویم، اما پیش رفتیم و امروز از همین نقطه می‌توانیم همه پایگاه‌های آمریکا در منطقه را نابود کنیم و جهنمی برای صهیونیست‌ها ایجاد کنیم.

سردار سلامی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران به فضل الهی از هر زمان دیگری قدرتمندتر است. ما بر خدا توکل داریم؛ این توکل را دو سال پیش وقتی تفنگداران آمریکایی را دستگیر کردیم، دیدید.

وی گفت: امروز شکست آمریکا را در سوریه می‌بینید، نظام سوریه همانند شجره مبارکه‌ای ریشه‌دار و مستحکم ایستاده است. سوریه امیدوار و درخشان و دشمنانش مایوس و ناامید هستند. اما شما می‌دانید یک نقشه بسیار خطرناک آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و برخی نظام‌ها مانند آل‌سعود توطئه شکل‌گیری تکفیری‌ها در جهان اسلام است. 

سردار سلامی ادامه داد: هدف دوم ارائه چهره خشن و نفرت انگیزی از اسلام در جهان است در حالیکه در اروپا و آمریکا در حال پیشروی بود. منطقی که رهبر معظم انقلاب ما در مقابل تکفیری‌ها ارائه داد متکی بر آیه قرآن بود. خوشبختانه امروز جهان اسلام در مقابل این سیاست خطرناک چه شیعه چه سنی در لبنان‌، سوریه، عراق، فلسطین، افغانستان، بحرین، یمن و آذربایجان و همه جای جهان اسلام متحد شده‌اند.

 جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تأکید کرد: امروز جهان اسلام قدرت عظیمی را شکل داده و در چهل سال گذشته هیچ پیروزی برای آمریکایی‌ها به دست نیامده است. ایران اسلامی با تمام قدرت در خدمت ملت‌های مسلمان است. از نوامیس اسلام دفاع و اجازه سلطه کفار بر امت اسلام را نمی‌دهد.

وی با تأکید بر اینکه پیروزی‌های بسیار برای جهان اسلام در پیش است، گفت: ما یک امت و ملت و سرنشین یک سفینه هستیم‌، پیامبر و قرآن ما یکی است و دشمنان و اهداف واحد داریم و اطمینان داریم که به پیروز بزرگی دست می‌یابیم، سختی‌ها را پشت سر گذاشته و امروز نوبت دشمنان است. آنها را در هر نقطه ای دنبال می کنیم مگر اینکه جهان اسلام را ترک کنند.


انتهای پیام/

برچسب ها: دهه فجر ، اخبار سیاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.