دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: مردم انقلاب را متعلق به خود می‌دانند و طبیعی است که در حماسه 22 بهمن حضور یابند، اگرچه آنها خواسته‌هایی دارند که مسئولان باید به آنها رسیدگی کنند.


مردم انقلاب را برای خود می‌دانند و در حماسه 22 بهمن حضور می‌یابند/ایران برای توسعه توان موشکی‌ خود از کسی اجازه نمی‌گیردبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اکبر ولایتی دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن برای حفظ آرمان‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی متعلق به مردم است و امام راحل هم از میان همین مردم برخاسته است، لذا باتوجه به اینکه پدیدآورنده این انقلاب مردم هستند باید آن را حفظ کنند، چراکه حفظ این سرمایه مهمتر از ایجاد آن است.

وی افزود: در جریان جنگ تحمیلی دهها هزار شهید و مجروح تقدیم انقلاب شدند، بعد از جنگ تحمیلی نیز مردم در سازندگی کشور حضور فعالی داشته و بعد از آنکه متوجه شدند در منطقه و اطراف ایران کشورهای متجاوز غربی و صهیونیستی در حال نفوذ هستند، ابتکار عمل را به همراه منویات مقام معظم رهبری در دست گرفتند و دشمن را قبل از اینکه به مرزهای ایران برسد، در داخل کشورهای منطقه که مورد حمایت حکومت‌های قانونی از جمهوری اسلامی بود و به دعوت آنها ایران در این کشورها حضور داشتند، توانستند دشمنان را در عراق و سوریه شکست دهند که اگر این‌‌ها پیروز می‌شدند قدم بعدی ایران بود.

وی افزود: حضور متوالی مردم در سنگرهای سخت و دشوار حکایت از آن دارد که آنها به انقلاب خود علاقمند هستند، چراکه از دست دادن انقلاب به معنای از دست رفتن همه دارایی آنها مانند استقلال و تمامیت ارضی کشوری است که گل سرسبد کشورهای اسلامی است.

ولایتی تصریح کرد: مردم انقلاب را متعلق به خود می‌دانند و طبیعی است که در حماسه 22 بهمن حضور یابند و بار دیگر به جهان نشان دهند که با وجود تبلیغات سوء علیه انقلاب، نظام را تأئید می‌کنند، اگرچه آنها خواسته‌هایی دارند که مسئولان باید به آنها رسیدگی کنند.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی درباره حمله جنگنده‌های اسرائیلی به سوریه گفت: دولت و ملت سوریه نشان دادند که برای حفظ تمامیت ارضی کشورمان و امنیت و استقلال حاضرند تا پای فدا کردن جان خود پیش بروند، اکنون حق دارند که مردم سوریه در حال نبرد هستند، در حالیکه دشمنان آنها می‌گفتند که حکومت سوریه طی چند هفته ساقط خواهد شد، اما مردم سوریه در مقابل یک جنگ بین‌المللی که بیش از 80 کشور برای ارسال تروریست در آن شرکت داشتند، پیروز شدند؛ پس این مردم مبارز و مقاوم حاضر نمی‌شوند تجاوز اسرائیل را قبول کنند.

ولایتی درباره عملیات نظامی ترکیه در سوریه گفت: لازم است تا تمامیت ارضی کشورهای منطقه مورد احترام قرار گرفته و از سوی دیگر تحریک خارجی‌ها در مورد اقوام مختلف خاتمه یابد، چراکه آمریکایی‌ها حق ندارند در جهت تجزیه سوریه یا هر کشور دیگری تلاش کنند، چنانچه این کار را انجام دهند، مردم منطقه در مقابل آنها می‌ایستند.

وی درباره همایش هم‌اندیشی میهمانان خارجی شرکت‌کننده در جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی، گفت: جهان اسلام به انقلاب اسلامی امیدوار است، مخصوصا بعد از پیروزی‌های بسیار مهمی که به پرچمداری ایران و رزمندگان کشورهای مختلف اسلامی مانند سوریه، لبنان و عراق به دست آمده است.

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی بیان کرد: اگر حمایت جمهوری اسلامی ایران و حضور سازنده نظام ایران نبود، به طور حتم این پیروزی‌ها به دست نمی‌آمد.

ولایتی در پاسخ به این سوال که کدامیک از ویژگی‌های امام راحل باعث استمرار انقلاب اسلامی پس از 4 دهه شده است، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) دعوت کننده مخلص حیات دوباره اسلام و ارزش‌های اسلامی بود، چراکه مردم کشورمان و جهان اسلام در رویای این بودند که ارزش‌های اسلامی دوباره احیا شود، اخلاص امام(ره) در تطبیق سخنان و عملکردشان موجب شد که مردم به ایشان علاقمند شوند؛ بدون شک می‌توان گفت که اراده مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی، نظر به اخلاص امام راحل و تبعیت از این ارزش‌ها شکل گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مذاکره در خصوص توان موشکی ایران با دیدگاه ما تطابق ندارد و ایران برای توسعه توان موشکی‌اش از کسی اجازه نمی‌گیرد و هرچقدر بخواهد و یا لازم بداند از آن استفاده می‌کند، چراکه حق مشروع ماست.

انتهای پیام/

برچسب ها: دهه فجر ، 22 بهمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۶
شیطان بزرگ امریکاست
آخرین اخبار