سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن فراتر از یک سلیقه سیاسی

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن به معنی یک سلیقه سیاسی نیست بلکه بحثی عقیدتی و دینی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام رضایی امام جمعه رامسر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان گفت: روز ۲۲ بهمن روز خدا و مصداق یوم الله است و در این روز مردم خواهند آمد و پرشکوه‌تر از سال‌های قبل، حماسه‌ای دیگری را رقم خواهند زد.

وی افزود: مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن یاس و ناامیدی را در دل دشمنان به وجود می‌آورند.

امام جمعه رامسر تاکید کرد: بازخوانی اهداف و آرمان‌های انقلاب چیزی است که باید هر ساله تشریح شود و باید گفت: در چهل سالگی انقلاب که بلوغ فکری انقلاب نیز شکل گرفته است این امر ضروری است.

حجت الاسلام رضایی افزود: امروز گفتمان انقلاب اسلامی باید گفتمان رایج کشور باشد و در این موضوع معلمان، نویسندگان، روحانیون، دانشگاهیان و همه اقشار باید آن را تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه اگر کسی می‌آید انتقاد می‌کند از برخی اقدامات، این به معنای این نیست که بخواهیم دستاورد‌های آنقلاب را زیر سوال ببریم، گفت: چون توقعات از انقلاب اسلامی بسیار بالاست، این انتقادات برای پیشرفت بیشتر اهداف صورت می‌گیرد.

وی افزود: دستاورد‌های انقلاب اسلامی در طول عمر چهل ساله خود با دستاورد‌های چهارصد ساله خیلی از کشور‌ها برابری می‌کند.

حجت الاسلام رضایی گفت: ما در ابتدای انقلاب برای تهیه سیم خاردار مشکل داشتیم، ولی امروز چالش ما با دنیا بر سر موشک‌های بالستیک و انرژی هسته‌ای است البته واژه قدرت‌های استکباری امروز دیگر معنایی ندارد، زیرا همین قدرت‌ها در برابر جبهه مقاومت شکست خورده اند.

امام جمعه رامسر با اشاره به اینکه ما در دو بعد داخلی و ملی دستاورد‌های زیادی را به دست آوردیم افزود: در بُعد بین المللی ما امروز قدرت بلامنازع منطقه هستیم و آن چیزی که امروز وجود دارد تثبیت اراده جمهوری اسلامی است و وعده‌ای امام راحل در مورد صدور انقلاب تحقق یافت.

وی با بیان اینکه کشور ما امروز در بُعد داخلی در صنعت هسته جزو هشت کشور دنیا هستیم در بخش پیشرفت علمی یازده برابر میانگین دنیا رشد داشته ایم افزود: ما در علوم فضایی جزو ده کشور دنیا، در سد سازی جزو چهار کشور دنیا، در ژنتیک جزو پنج کشور دنیا و در صنایع دفاعی جزو هشت کشور دنیا هستیم.

حجت الاسلام رضایی دو مسئله‌ی اشتغال و معیشت را مشکل اصلی پیش روی کشور دانست و با اشاره به اینکه در دیگر بخش‌ها مشکل خاصی نداریم گفت: برخی‌ها با سیاهنمایی در صدد القای به بن بست رسیدن انقلاب اسلامی هستند، ولی گمان کردند انقلاب اسلامی بیدی است که با این باد‌ها بلرزد.

خطیب نماز جمعه رامسر با بیان اینکه با وجود منابع خدادادی و منابع نیروی انسانی نباید مشکلی در کشور وجود داشته باشد گفت: اگر نسخه نجات بخش اقتصاد مقاومتی که رهبر انقلاب تجویز کرده بودند از روز اول به درستی اجرا می‌شد، کشور ما از پیچ‌های مهم عبور می‌کردیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به عنوان تنها راه نجات اقتصاد بیمار ما متاسفانه مورد توجه قرار نگرفته است ادامه داد: ما در بحث اقتصادی باید به توان داخلی روی بیاوریم و همه مردم باید این فرهنگ را در جامعه رواج دهیم.

حجت الاسلام رضایی گفت: باید به جایی برسیم که اگر خواستیم در بازار وسیله‌ای بخریم و از مغازه دار سوال کردیم که این کلا مربوط به چه کشوری است، مغازه دار با افتخار بگوید که این کالا ایرانی است و مردم ما هم با افتخار کالای ایرانی را خریداری کنند.

انتهای پیام/آ

فراتر از یک سلیقه سیاسی است حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.